#1 Skrevet Mars 23, 2007 Var ute og kjøpte nye bremser + div til bilen min på tirsdag, på vei hjem så blinker oljelampa og det piper i instrumenthuset i ca 2 sec. Før jeg skjønner hva som skjer skraper det og smeller fælt i motoren(ikke en lyd man vil høre nei!! ) Så stopper motoren med en gang.. Jeg klemmer inn clutchen og ruller bortover, og hører det det fortsatt smeller litt i motorrom.. Plutselig raser det av noen deler: eek : som jeg ikke veit hva var.. Ringer straks til merkeverkstedet som overhalte toppen + diverse(inkl skifte oljepumpe) i januar og sier hva som har skjedd. De sier at jeg skal få bilen dit og gir meg tlf nummeret til veihjelpen de bruker.. Bilen er nå på verksted igjen og jeg har gratis leiebil siden dette skjedde. Fikk så en tlf i sta om at de har tatt ut motoren av bilen og funnet ut at oljepumpa har skjært... Hvor stor skade kan komme av dette?! Når jeg så underpanser etter bilen stoppa hadde dynamoreimstrammeren gått til hælvete og ene bolten til turboen mellom grenrøret var borte: eek : er det jeg så når jeg åpna panseret og tok en kjapp titt... Noen som har peiling?! Motoren er forøvrig en 1,8T AEB 1997 modell fra a4 quattro Vil takke for kjapp og positiv hjelp sålangt fra verkstedet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2007 Oljepumpa på 1.8T sitter jo inne i bunnpanna, selv om denne skjærer seg skal det godt gjøres at deler fra denne skal klare å komme seg ut av motoren. Det høres mer ut som om hele blokka har rast totalt, lager har fått manglende smøring pga defekt oljepumpe, for så å skjære seg. Da er det fort gjort at en råde kan komme seilende ut gjennom blokka og ødelegge en del ting på sin ferd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2007 aiaiai... mulig noe av reimstrammeren som falt av.. var ikke noe oljelekk på den så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...