Anbefalte innlegg

jeg har en golf 4 1999 modell tdi som jeg lurer på å chippe. Motoren er en 1.9 TDI med 90 HK.

I tillegg til chip (eller powerbox) vil jeg ha inn et KN filter, og stille turbotrykket litt. Hva er orginalt turbotrykk på bilen min? og hvor mye kan jeg stille det opp før det begynner å bli skadelig? Og sist men ikke minst.. hvordan vet jeg hvor mye jeg justerer? har ikke mulighet til å måle etterpå serru =)

på forhånd takk for alle svar =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke skru opp trykket selv på en slik bil, da blir det bare krøll. her må det chippes om det skal bli i orden å fungere over lengere tid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen forslag til powerbox?

Har kommet over en som bruker motorens egen luftmåler til å justere diesel mengden. justerer ikke turbotrykk og slike ting. plassen jeg fant det er forresten http://www.turbopower.no er dette bra for motoren? har hørt om flere powerboxer som tar livet av motoren på sikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vi tilbake med diskusjonen rundt powerbox og chip. Har kjørt med begge deler og resulatatet sier seg selv. Har selv SKN chip i en 130hk tdi:)

Pris er selvfølgelig et viktig argument for boksene, men en skikkelig chip er verdt hver krone.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er prisen på noe sånt da? Men det som egentlig er spørsmålet, er jo om powerbokser ødelegger motoren på sikt. og da tenker jeg spes på den som http://www.tuningpower.no selger.. og den som kcr har. eventuelt hilken av de er verdt å satse på om ingen av dem er skadelige? Har desverre ikke så mye penger for tiden, men MÅ bare få litt ekstra Nm =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv SKN chip i en 130hk tdi:)

Pris er selvfølgelig et viktig argument for boksene, men en skikkelig chip er verdt hver krone.

Hvor mye koster det med SKN chip da? sånn til sammenligneing liksom =) hehe. glemte å spørre om det=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKN chip på 90hk tdi er oppgitt med 121hk/270nm. Ordinær pris hos NBS er 7995kr, men vi får noe rabatt på dette via VACN.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, men den prisen er bare for selve chippen, eller er det for jobben med å sette den i også ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 8000,- for chip ink arbeid bruker å vær vanlig :) Er du heldig så kanskje du får en go pris med filter å greier ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med jobben NBS gjorde i mitt tilfelle. Bilen ble sjekket for feilkoder før chip ble byttet. Prisen er inkludert montering og evt. tilbakestilling til orginal stand hvis dette blir aktuelt senere. I tillegg får man teste resultatet før man betaler. Er du ikke fornøyd lodder de inn orginalchipen igjen. (Tror ikke dette har skjedd i prasksis men... De fleste kommer tilbake med et STORT glis:p )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå virker det her jo KJEMPE spennende allerede =) eneste at det er så forbanna langt å reise for å få gjort det. skal snakke med en av landets beste i morra. Ikke TS nei, men en som holder til i øystese utenfor bergen. han driver et firma som heter avgass og turboteknikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.