Sentrallås og vinduer åpner seg etter låsing! HASTER!

Anbefalte innlegg

Dama merket igår og idag at rett etter hun lukker døren og låser bilen, kjøres alle vinduer ned (IKKE takluke!) og alle dørene låses opp.

Jeg hentet bilen på arbeid med henne, og fikk kjørt den hjem. Testet endel ganger, og det samme skjedde med meg. Men etter å ha testet brytere osv. et par ganger, åpnet og lukket alle dørene. Virket det som normalt igjen.

Noen som har peiling på hva som kan gjør at dette skjer?

Er redd for at hvis vi parkerer bilen ute i regn, at det samme kan skje. Noe som blir skikkelig ille! Samme sak, hvis vi parkerer bilen i et parkeringshus på et kjøpesenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal kun skje når man holder nøkkelen for lenge over når man låser, slik er det på de fleste VAG. Vrir du for lenge andre vei lukker det seg igjen, også soltak hvis det er åpent... Går ut i fra at det er da og ikke når nøkkelen er ute..??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama merket igår og idag at rett etter hun lukker døren og låser bilen, kjøres alle vinduer ned (IKKE takluke!) og alle dørene låses opp.

Jeg hentet bilen på arbeid med henne, og fikk kjørt den hjem. Testet endel ganger, og det samme skjedde med meg. Men etter å ha testet brytere osv. et par ganger, åpnet og lukket alle dørene. Virket det som normalt igjen.

Noen som har peiling på hva som kan gjør at dette skjer?

Er redd for at hvis vi parkerer bilen ute i regn, at det samme kan skje. Noe som blir skikkelig ille! Samme sak, hvis vi parkerer bilen i et parkeringshus på et kjøpesenter.

Høres ut som en defekt microbryter i låsekassa, sannsynligvis i førerdør. Få tatt en diagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke samme som når man holder "åpne" knappen på fjernkontrollen, for da åpner takluke seg også.

Det skjer når jeg stopper bilen, går ut av den og trykker på låsknappen på fjernkontroll. Noen sekunder etter, åpner bilen seg og vinduene går ned.

Har ikke fått tatt en diagnose, da dama trodde det var hun som har hatt trykk på fjernkontroll i vesken sin. Men merket det da hun kom på arbeid idag, at hun låste så gikk det en liten stund, så skjedde det. Slikt må jo alltid skje på en lørdag eller søndag. Godt jeg har garasje med port.

blir vel en tur til møller på tirsdag, da jeg ikke har tid på mandagen.

Noen som har andre ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om?

Golf IV?

Det er ihvertfall en "normal" feil på Golf IV at det der skjer, og da er det som nevnt her microbrytere i dørbryterne som er poblemet.. som regel så er det punkene i loddingene som rister løs.. er forsåvidt "bare" og åpne låsekassene og gå over alle punktene med loddebolt og tinn (er ikke sånne SINNSYKT små greier, men greit å gjøre selv om du har litt erfaring med lodding)

Du kan eventuellt prøve å bruke nøkkelen i begge føredørene (om du har lås på begge sider) å låse opp igjen med nøkkel... mulig du får "mova" litt på delene inni der da... og at det kan hjelpe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er A6'en min.

Skal kjøre meg en runde idag....nyte finværet her i Ålesund. Må da teste en del ganger. Har ennå kun brukt trykknapp på nøkkel. Har ikke rørt låsen.

Er det loddbart, har jeg utdannelse innen elektronikk og hidden, så det regner jeg med at jeg skal greie det. Bare det ikke er overflateloddinger, da holder jeg meg langt unna.

Hvor ligger denne låsekassen? er det en egen enhet, som ligger i nærheten av nøkkelhull. Har ikke sett inne dørene på bilen annet enn når jeg skulle sjekke en feil med sidevindu på passasjer side engang tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

les litt her.. så ser du hvordan det ser ut på golf IV...

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461

Her har du et bilde som viser hva som normalt skjer med loddingene i låsekassa... de løsner og du får sånne problemer som du sier..

DoorLocks9.jpg

DoorLocks10.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikk oppom bruttern i skaregata så tar han diagnose:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt endel idag....og greide tilslutt å frembringe feilen tilslutt. Brosteinen i Ålesund hjalp meg, samt endel fartsdumper på Hessa.

Det klikker og står i i den låseboksen. Skrudde opp dørsiden og sjekket, og det er den svarte boksen som har alle stag og vaiere inn på seg. Trolig den låsekassen som dere snakket om. Jeg koblet ut ledninger til den, og da forsvant problemet tror jeg. Så da er det helt sikkert noe galt med den. Men jeg har ikke store torx piper og 10kant piper så da får jeg ikke løsnet den og tatt den ut.

Får vente å se til påsken tenker jeg. Skal da fikse mye annet på bilen. Samt montere på en baklukespoiler osv.

Det som er dumt nå, er at jeg må låse bilen manuelt, og det kan bli en utfordring i seg selv. Spesielt når man er vant til å bruke fjernkontrollen.

Takker for all hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått sett på problemet. Jeg har tydelighvis en nyere variant av dørlåsen eller en som ser litt annerledes ut enn den på bildene på den siden.

Jeg fikk demontert hele døren, tatt ut låsekassen.

Åpnet den og sjekket alle loddinger. Tok å renset alle loddinger, og loddet opp på nytt på alle på printkortet. Sjekket at ikke noe var løst og montert på nytt. Håper dette virker. Så iallefall ut til å virke bra nå etter jeg fikk montert det. Prøvde å åpne og lukke bilen flere ganger, ha den låst over litt tid, og vinduene og låsene oppførte seg meget bra.

Kan legge ut noen få bilder jeg tok av boksen hvis det kan være til hjelp for andre senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten det samme skjedde med bilen min i dag også, bare at på min bil var det kun begge vinduer på ene siden som åpnet seg.

Bilen var låst men begge vinduer var nede, først høyre side deretter venstre side:(

Noen tips på hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noe lignende problem du har da.

Min A4 er slik at enkelte ganger når jeg har kommet tilbake til bilen, står den ulåst, selv om jeg låste den da jeg forlot den. Igår, etter å ha vært på butikken, skulle jeg låse opp bilen. Men da låste den seg igjen med en gang. Jeg prøvde flere ganger, og låseknappene kom ikke helt opp engang før de snudde og gikk ned igjen. Måtte prøve å låse opp en god del ganger før jeg fikk åpnet bilen. Så tror jeg må ta meg en titt på den låsekassen jeg og!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det virker bra med meg nå....etter loddingen. har ikke sjekket så mye, men det er ingenting som tyder på noe klikkelyder og rariteter nå.

Skal sjekke litt mer ut....men var veldig kurrant å ta opp å lodde, selv om jeg måtte ta ut hele vindusrammen på min bil. Var enklere det....en å lirke ut låsekassen.....for da har jeg sikkert endt opp med å knuse/rive istykker hele døren om jeg har blitt irritert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må se om dette skjer igjen:( skjedde 2 ganger i dag(første gang) men selvfølgelig ikke etter at jeg fikk den hjem i garagen:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.