#1 Skrevet Mars 24, 2007 Noen tips til hvordan man får av felgen som har satt seg fast? Gjelder alu felg.Tenkte å bytte til sommer dekk men de sitter jo dønn fast...Tør ikke slå for mye heller,selv om det sikkert er rå kraft som gjelder her. Tar meg en pils istedenfor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2007 Noen tips til hvordan man får av felgen som har satt seg fast? Gjelder alu felg.Tenkte å bytte til sommer dekk men de sitter jo dønn fast...Tør ikke slå for mye heller,selv om det sikkert er rå kraft som gjelder her.Tar meg en pils istedenfor... Legg på en trekloss å slå som fxxn;) Bruker å hjelpe: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2007 Legg på en trekloss å slå som fxxn;) Bruker å hjelpe: vinke : Ok kan jo prøve det.Hvordan går det med org jekken,står den stødig når man slår? Satt godt i fjor også,men i år er det helt ræva.Satt inn felgen med kobber fett også,var kansje ikke lurt det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2007 Alle 4 satt fast her også, men noen saftige slag (på baksiden) med ett 15kg tungt spett tok seg av det. Smørte inn med olje nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2007 Tipper det er bakfelgene... Hadde samme problemet med Golfen min også. Brukte en 2"x4" og slo på baksiden av dekket. Evt kan du legge deg på bakken og sparke forsiktig på innsiden av hjulet. Jeg jekket ikke bilen lenger opp enn at det ville være klaring mellom felg og bremseskive hvis hjulet løsner brått. Legger du en papplate på bakken så sikrer du deg mot merker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2007 Sitter fast foran også,bruker å være bak som er værst.Skal prøve å slå/sparke litt imorgen.Takker for kjappe tips her.. Sikkert flere som sliter med det samme nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2007 Sikkert flere som sliter med det samme nå.. Blir vel litt jobb her også om et par uker ved dekkskifte, bakhjula pleier å sitte som f...!!! Stålfelg og tromler er en DÅRLIG kombo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2007 Sitter fast foran også,bruker å være bak som er værst.Skal prøve å slå/sparke litt imorgen.Takker for kjappe tips her..Sikkert flere som sliter med det samme nå.. Skru til boltene for hånd (uten verktøy), jekk ned bilen og kjør litt frem- og tilbake - sving og brems. Mine løsnet iallefall da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 24, 2007 Skru til boltene for hånd (uten verktøy), jekk ned bilen og kjør litt frem- og tilbake - sving og brems. Mine løsnet iallefall da. Beste løsningen hittil... :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 24, 2007 Smør bolter og anleggsflaten og sentreringsringen på felgen med kopperfett, så går det av som smør neste gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 25, 2007 Eller gjør som en kompis av meg.... Han har for vane å ty til litt drastiske løsninger! Så da ble det snakk om to traktorer og noen meter med kjetting. En anelse brutalt kanskje, men det funka jo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 25, 2007 eller legge et spett imellom hjulet og noe fast på baksiden og benn det av. fungere stort sett hver gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 25, 2007 Prøvde tipsa her uten at det hjalp.Blir så på at jeg ikke får de av. Alle sitter som fxxn. Statoil here i come:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 25, 2007 Reis å få de lagt om på et dekkverksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...