HJELP! A4 med 1,8 t mister turbotrykk

Anbefalte innlegg

a4 til en kompis av meg mister turbo trykk. problemene startet ca 2uker etter chiping. laddet da ca 1,1 - 1,2 bar. men nå så stig den nesten til 0,9 og faller ned til ca 0,6 også rykker/ fjusker den med fult pådrag.

har byttet luft masse måleren og dumpventilen (lukket) men problemene er der ennå...

også er det noe olje i slangen som går inn på manifoilen fra intrecooleren.. er det normalt?

er svært takknemlig for raske svar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekasjer i slanger? Prøv en trykktest og se.. Litt olje er normalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gjør du en trykk test da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gjør du en trykk test da?

Jeg tok av slangen på turboen og blokkerte denne, skar av bunnen på en halvlitersflask og skrudde på slangen som går inn på innsuget, laget et lite hull i korken og kjørte på med blåsepistol der.. hadde også måler på flaska sånn at jeg visste hvor mye trykk jeg kjørte inn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som si at ladde trykks ventilen kan være problemet også. er dette ett normalt problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som si at ladde trykks ventilen kan være problemet også. er dette ett normalt problem?

Det kan være et problem ja.. Men tenkte at siden problemet oppstod 2 uker etter chip, så er det mulighet for at slanger kan ryke.. Dobbler jo ladetrykk omtrent..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal se på det.. men andre forslag tas med stor takk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter luftlekkasje-teorien, greit å få sjekka først hvertfall.

Skru av lmm, og sett i halvlitersflaske med bunnen først, inn i innsugsslangen.. Skru igjen med slangeklemma.

Napp ut den tynne slangen som går til oljeluftinga, og sett på en trykkluftspistol der. Dårlig butikk og sette på noe særlig med enn 1bar med trykk over mye tid, da revner den gummibelgen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.