Rat look - Hva innebærer begrepet egentlig?

Anbefalte innlegg

Som topic

 

Og hvordan holder de rusten ved like slik at bilen ikke smuldrer opp?

 

Og hvem startet med dette? Tyskerne det også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som topic

 

Og hvordan holder de rusten ved like slik at bilen ikke smuldrer opp?

 

Og hvem startet med dette? Tyskerne det også?

 

Etter hva jeg har funnet er det nok våre venner på vestkysten i U.S og A. (ref.Borat) som har tatt i bruk dette utrykket på biler med den fine patinaen.

Der borte er det også rimelig tørt så rust er ikke noe stort problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg har funnet er det nok våre venner på vestkysten i U.S og A. (ref.Borat) som har tatt i bruk dette utrykket på biler med den fine patinaen.

Der borte er det også rimelig tørt så rust er ikke noe stort problem.

 

Er det også slik at disse bilene skal ha denne rat look`en utvendig, men være strøkne innvendig. Og gjerne med en troll motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det.. ha orginal lakk osv.. en bil fra eks 50 tallet skal ikke lakkes om selv om denne er bygd om til en hot-rod osv.. idiotisk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så et program på Discovery for en tid tilbake om noen hot-rod byggere.

En av dem fortalte at for mange mange år siden startet Rat-rod trenden rundt et par biler dem bygget. Dem hadde dårlig økonomi, men stor kjøreglede.

 

Dem fikk bygget bilene, men hadde ikke råd til showfinish, men ville fortsatt kjøre. Så bilene ble seende noe shabby ut. Dem sa at begrepet Rat look var det mediene som startet, dem kalte det bare Hot-rodding:)

Hadde jeg nå bare klart å huske hva det programmet het så kunne jeg funnet et par bilder samtidig: klø :

 

Hvis en klarer å isolere rusten ved f,eks en eller annen form for klarlakk så blir det vel ikke verre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Programmet heter "rides" og gikk i reprise på discovery i går

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått skikkelig sansen for Rat look. Er greit å ha en bil man ikke trenger å polere hver helg. Golfen min er langt fra Rat look, men mye som kan skje ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

muggetekadett-bcaravan.jpg

detta er så skamfett at fy!..går evt an å lakkere og,har sett på en motivlakkerer gjøre dette en gang,igjennom 17 timer lakkering...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rat-look har jeg ikke fått teken på før nå de siste månedene. Og det er bloooodfet. Digger rat;) men har ikke motet i meg til å bynne på no ratz... selv om jeg gjerne skulle ønske det.

 

Interiøret skal aller helst være like shabby som utsiden av bilen. Gjerne med orginalstoler som har lite eller ingenting stoff og er rustet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN! Grensa mellom kult å styggt er hårfin! Men er det gjordt rett så er det KONGE med RAT-style!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teknisk skal kjøretøyet være tip-top og gjerne bedre men du bygger ikke en rat, det er noe du får etter lang tids kjøring uten å fikse annet enn det tekniske.

Det en rat utstråler er " dette kjøretøyet er bygget for å kjøres (gjerne hardt) med, ikke for å stilles ut"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rustygulf3.jpg

rustygulf2.jpg

rustygulf4.jpg

 

Bilen til Stephan Håbet, til salgs..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så et program på Discovery for en tid tilbake om noen hot-rod byggere.

En av dem fortalte at for mange mange år siden startet Rat-rod trenden rundt et par biler dem bygget. Dem hadde dårlig økonomi, men stor kjøreglede.

 

Dem fikk bygget bilene, men hadde ikke råd til showfinish, men ville fortsatt kjøre. Så bilene ble seende noe shabby ut. Dem sa at begrepet Rat look var det mediene som startet, dem kalte det bare Hot-rodding:)

Hadde jeg nå bare klart å huske hva det programmet het så kunne jeg funnet et par bilder samtidig: klø :

 

Hvis en klarer å isolere rusten ved f,eks en eller annen form for klarlakk så blir det vel ikke verre:)

 

det er da ikke værre enn å bruke en tett grunning ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er da ikke værre enn å bruke en tett grunning ?

 

Hvorfor skal man det? Man må jo ha rust!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

muggetekadett-bcaravan.jpg

detta er så skamfett at fy!..går evt an å lakkere og,har sett på en motivlakkerer gjøre dette en gang,igjennom 17 timer lakkering...

 

denna var bare skammrå da!!:tilber:

legger ut denna linken her jeg som eksempel på flere fete Rat look biler: rock :

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=19243

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.