#1 Skrevet Mars 25, 2007 Hei folkens Har prøvd i flere timer å søke frem en fornuftig tråd om å sette nedi en 2.2 20vt motor i en B4, men finner lite konkret.. Hvor mye jobb er det å sette ned en slik motor i for eks. en 80 2.0E quattro? Stemmer det ikke at det finnes 80er med både 4 og 5 sylindrede 2.0 motorer? Ser vel for meg at det er noe mer jobb med en 4sylindra utgave enn med en 5sylindra..?? Noen har vel gjort det her inne vil jeg tro, så alle tips og erfaringer mottas med takk.. Ny bil på trappene snart, så hurtige svar er midt i blinken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 25, 2007 så vidt jeg vet er det ingen 5 syl. 2.0, men 2.3 er 5 syl. da er det ikke så mye styr å få motoren nedi.. batteriet må flyttes bak. Mitt står i bagasjerommet. Er jo ellers en del styr med det elektriske da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 25, 2007 så vidt jeg vet er det ingen 5 syl. 2.0, men 2.3 er 5 syl. da er det ikke så mye styr å få motoren nedi.. batteriet må flyttes bak. Mitt står i bagasjerommet. Er jo ellers en del styr med det elektriske da.. Okei..Jeg hadde 2.0 5sylindra motor i coupeen min, men denne motoren levertes sikkert ikke til 80en da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 25, 2007 80 B4 kom med 2.0E firer, 2.3E femmer, 2.6 og 2.8E V6-ere. 2.3E Quattro finnes det jo noen av, så der burde det være meget plug and play med 20vT Dette er jo i praksis samme bil som S2, bare med 2.3 10v. Eirik Dahl her på forumet har en 2.3E quattro som er godkjent ombygd til S2 sedan. Mener dog at 2.0E i B4 har lignende motorfester som femmeren har, kan dette stemme..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 25, 2007 80 B4 kom med 2.0E firer, 2.3E femmer, 2.6 og 2.8E V6-ere. 2.3E Quattro finnes det jo noen av, så der burde det være meget plug and play med 20vT Dette er jo i praksis samme bil som S2, bare med 2.3 10v. Eirik Dahl her på forumet har en 2.3E quattro som er godkjent ombygd til S2 sedan. Mener dog at 2.0E i B4 har lignende motorfester som femmeren har, kan dette stemme..? er det da mulig å oppdrive godkjenningspapirer til disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 25, 2007 Hans bil var en 92-modell, og da fantes S2 også, så da var det greit.. Er vel også byttet understell til S2, samt større bremser. Ta kontakt med Erik Dahl om du vil vite det for sikkert, jeg har bare lest dette på forumet; http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=307672&postcount=35 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2007 80 Eirik Dahl her på forumet har en 2.3E quattro som er godkjent ombygd til S2 sedan. Mener dog at 2.0E i B4 har lignende motorfester som femmeren har, kan dette stemme..? Skal stemme at 4cyl festene er like! Skal "hive" en S4 i competitionen min om kort tid nå!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 26, 2007 Skal stemme at 4cyl festene er like! Skal "hive" en S4 i competitionen min om kort tid nå!! Siden du har 4sylindra motor så kan vel du bekrefte da? Du har vel også hatt et par biler med femmer i om jeg ikke husker feil..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 26, 2007 Siden du har 4sylindra motor så kan vel du bekrefte da? Du har vel også hatt et par biler med femmer i om jeg ikke husker feil..? Det jeg VET er at FG Racing bygde om en competition (4cyl) til S2 Og såvidt mine øyne og en på møller kan si så er motorfestene på B4 4cyl lik som 5cyl Kan gi deg tilbakemelding når jeg får begynt med bilen! Forhåpentligvis iløpet av April Har vel hatt et par morrobiler ja Mats (men det har jo du og) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 27, 2007 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1423385 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 27, 2007 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1423385 FG racing bilen der ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 27, 2007 har du firer mangler det jo ett motorfeste fra firer til femmer.. men dette er jo bare å skaffe seg å sviese fast mens du setter i motor.. har du firer med quattro må du også bytte girkasse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...