Anbefalte innlegg

Er selv ingen ekspert, men lærer mye her på forumet. Ser at mange bytter luftmassemåleren, som forsøk på å ordne opp i mange ulike diagnoser. Da er mine spørsmål:

 

1. Hva er egentlig luftmassemålerens oppgave?

2. Hvor i motoren sitter den?

3. Har den eventuelt muligens noe å si for min bils noe høye drivstofforbruk? Har en 99 A6 2.5 tdi Q som ligger på nærmere 1.5 liter mila på bykjøring. Står oppført med 1.37 på bykjøring i instruksjonsboka, så det er kanskje ikke så ille likevel? (Ellers fungerer den tilsynelatende normalt.)

 

Noen som har tid til litt opplæring på en søndag??Kom med tips.:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: måle mengden luft som kommer inn i motoren slik at den kan bestemme riktig mengde diesel\bensin..

2: I luftfilter boksen som regel..

3: Absolutt, du skal merke forskjell på både forbruk og effekt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott....takk for svar. Noen idè om pris? Kan jeg bytte delen selv, eller må den på verksted??: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan gjøre dette selv, bare bruk tid.

Dette er veldig lett på de fleste biler, da det har en tendens til å være ganske god plass rundt luftfilterboksen. På bilen din på du vel fjerne litt plastikk for å komme til ordentlig mener jeg å huske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selv ingen ekspert, men lærer mye her på forumet. Ser at mange bytter luftmassemåleren, som forsøk på å ordne opp i mange ulike diagnoser. Da er mine spørsmål:

 

1. Hva er egentlig luftmassemålerens oppgave?

2. Hvor i motoren sitter den?

3. Har den eventuelt muligens noe å si for min bils noe høye drivstofforbruk? Har en 99 A6 2.5 tdi Q som ligger på nærmere 1.5 liter mila på bykjøring. Står oppført med 1.37 på bykjøring i instruksjonsboka, så det er kanskje ikke så ille likevel? (Ellers fungerer den tilsynelatende normalt.)

 

Noen som har tid til litt opplæring på en søndag??Kom med tips.:rolleye:

 

Skal du bytte den bare for å bytte? Hva med heller å ta en diagnose, og en kontroll av LMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja en kontroll er nok ikke dumt dersom den kanskje er i orden. Dette kan vel gjøres på et hvilket som helst verksted, og det går vel kjapt? Koster vel ikke allverden heller?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott....takk for svar. Noen idè om pris? Kan jeg bytte delen selv, eller må den på verksted??: klø :

 

Mener det er ca 1100-1200 for den: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg hadde samme problem på min A6. 99 model 2,5 TDI den brukte litt mye diesel jeg fikk tatt diagnose test og fikk beskjed om at det var Luftmasse måleren som var dårlig, jeg kjøpte ny kostet ca 1200 kr, jeg byttet den selv noe som var enkelt, ta av plast dekselet over slangen som går inn i luft filteret løsne slange klemma og et par skruer så er luftmassemåleren ute.

 

Lykke til.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey...vi har samme bil.: rock :

 

Dette dempet dieselforbruket eller? Hva bruker din på bykjøring og langkjøring nå da?: klø :

 

Har du byttet kammer?:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.