HJELP! Sommerhjula passer ikke!

Anbefalte innlegg

Skulle være tidlig ute og bytte til sommerhjul idag. Byttet bil i November og beholdt de opprinnelige sommerhjulene i 195/65-15med 7jx15 FELG med ET40. Vinterhjulene er i 205/55-16 med 6,5Jx16 felg med ET 38. Når jeg setter på hjulene så tar sommerhjul felgen borti bremsekalipperen. Bilen er en A3 1,8TQ, 2003 mod. Spurte forhandler når jeg kjøpte bilen om hjulene gikk om hverandre, og det skulle de, fikk jeg vite.

Hvorfor passer de ikke da? Er det noen her som har en mulig forklaring? Og er eneste mulighet og kjøpe nye felger?: bh :: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter 50 øre på at det er større bremser på den bilen du har nå. Skal ikke så mye til før du må til med 16" eller større.

Min 96 modell Golf GTi klarer så vidt 15" felg, da er det FULLT!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg større sommerhju.....15" er litt latterlig på en 2003 A3 da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg. Hadde audi vært i stand til å få klemt på 15" utenpå de bremsene, så hadde de gjort det, og ikke utstyrt den med 16". Så Her må du nok pent bare kjøpe større felger.... 15" på A3 ser jo bare rart ut uansett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere har rett, hjulene kom fra en 99 mod A3(vanlig 1,8). Enig i at 15" ser litt rart ut på A3en, men det står 195/65-15 som standard i vognkortet, kan visst ikke stole på noe lenger).

Betyr dette at jeg må ut og kjøpe nye felger da?

Kan jo bli bra det også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere har rett, hjulene kom fra en 99 mod A3(vanlig 1,8). Enig i at 15" ser litt rart ut på A3en, men det står 195/65-15 som standard i vognkortet, kan visst ikke stole på noe lenger).

Kan jo bli bra det også.

Ja litt leit å si..men du må nok kjøpe deg større felger ;): rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo bli bra det også.

15" skal passe det. Hvordan felg er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En eller annen Audi felg. Har ikke klart og finne ut hvilken modell. Dimensjonen er 7Jx15H2, med ET40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen felger som ikke passer selv om det er riktig dimensjon og innpress..

Kjøpte en gang felger på eiker motorshop. Hadde med vognkortet inn til og med. Når jeg kom hjem og skulle sette på felgene så tok de inni calipperen. Dro for å klage på at de ikke passet og da fant de ut at det stod "IKKE Golf 3 GTi"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fire orignalfelger til en 2001 Audi A3TQ liggende og støve i boden, sånn om det er intererssant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan ordnes med bruk av spacere. Det har jeg til salgs.

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nokk du må opp til 18" felger for å få dem på ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.