Starter drar tungt og stopper? Golf II.

Anbefalte innlegg

Dette er en 1986 Golf II 1.8.

Når bilen har stått over natta og er kald så drar starteren i gang med en gang og bilen starter.

Når man har kjørt den varm drar ikke starteren i gang i det hele tatt....MEN, når man bare holder nøkkelen i start-posisjon så makter den så vidt å dra motoren rundt i noen tunge seige drag. (dette vil vel ratt brenne startmotoren i lengden..)

Slik kan man holde nøkkelen også plutselig drar den rundt og den fyrer.

 

Byttet over en starter som var ok fra en Jetta og det er nå samme tilstand.

Satt i nytt batteri=samme problem.

Tok av ledningen til styrestrøm til starter og satt på en pære. Da lyser det hver gang det vries på nøkkelen så bryteren i tenningen på rattstammen er sikkert også ok.

 

Ringte og hørte på et vw-verksted og de snakket om en foring som "tappen" eller akslingen til starteren sitter inne i, der hvor starteren er montert (Altså inne i motoren på en måte).

Denne foringen ble ofte slitt sa de og det førte til at akslingen kastet på seg når starter kjøres og tannhjulet som skal gå innpå startkransen tok da borti en kant og derfor stopper starteren.....

 

Huff, dette ble en lang forklaring..(bak-full i dag ôg..): rolleyes

 

Er det noen som skjønner hva jeg mener og har vært borti dette og kan komme med tips til å løse problemet så mottaes dette med stoor takk..:)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som den lille foringen som sitter inni girkassa som startern er opplagra i.

bare og kjøpe en nye og og få ut den gamel så er nokk problemet over

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som den lille foringen som sitter inni girkassa som startern er opplagra i.

bare og kjøpe en nye og og få ut den gamel så er nokk problemet over

 

Okei, da får jeg prøve det neste gang jeg skal skru på den bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

foringen koster rundt 30 kroner eller noe!

 

 

det du og kan gjøre er å gå over jordingsledningene dine mellom batteri/gods/girkasse i samme slengen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

foringen koster rundt 30 kroner eller noe!

 

 

det du og kan gjøre er å gå over jordingsledningene dine mellom batteri/gods/girkasse i samme slengen

 

Ok. Da blir det å bytte den foringen. Skal sjekke jordingsledninger også. Er litt løen bilen så er mulig det kan være litt rust osv som gir dårlig kontakt. Takk for tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj, bytta denne foringen inni gearkassa i går (og ja..den gamle var slitt..) og i dag er bilen som før; etter å ha blitt kjørt varm og stoppet for å fylle bensin....så drar IKKE den HEL...TES startern rundt igjen....: bh :

 

Begynner å lure igjen om det er selve starteren eller innslaget der som er utslitt.

 

MEN det er rart ettersom jeg alt har byttet starter 1 gang og den fungerte greit på bilen den satt i.....

 

Kanskje starter`ne blir slik når de blir utslitt, så begge starter`ne jeg har prøvd til nå er like dårlige/ødelagte....??

 

Noen som støtter denne...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mere tro på dårlig kontakt på enten jord eller strømkabel. Mål spenningsfall med et multimeter. En pinne på pluss på batteriet og andre på pluss på starteren. Samma med jordinga. En på minus på batteriet og andre på huset til starteren. Børe ikke få en verdi som er over 10% av batterispenninga. Dvs ca 1,2-1,3V

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har byttet den så kan jeg nesten garantere deg at det er plusskabelen fra batteri til starter.

 

Bytt denne kabelen hvis du ikke har gjort det allerede og skift samtidig minuskabelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har byttet den så kan jeg nesten garantere deg at det er plusskabelen fra batteri til starter.

 

Bytt denne kabelen hvis du ikke har gjort det allerede og skift samtidig minuskabelen.

 

Javel ja, får ta en titt på den. Takk for tipset:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mere tro på dårlig kontakt på enten jord eller strømkabel. Mål spenningsfall med et multimeter. En pinne på pluss på batteriet og andre på pluss på starteren. Samma med jordinga. En på minus på batteriet og andre på huset til starteren. Børe ikke få en verdi som er over 10% av batterispenninga. Dvs ca 1,2-1,3V

 

Ok, skal sjekke dette også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.