#1 Skrevet Mars 25, 2007 Hei! Noen som vet hvorfor det er påbudt med lyktespylere når man har xenon lys? Automatisk høydejustering skjønner jeg forsåvidt at har noe for seg i forhold til skarpt lys og blending. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 25, 2007 For å vaska vekk alt dritt som legg seg over glasset. Blir ikkje detta fjerna så er det fare for at du blender motgående trafikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 25, 2007 For å vaska vekk alt dritt som legg seg over glasset. Blir ikkje detta fjerna så er det fare for at du blender motgående trafikk. blender det mer hvis det er møkk på lyktene?? synes da lyset blir dårliger jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 25, 2007 Leste det i ein artikkel ein artikkel om xenon for ei stund siden. Men er vel begge deler som virker inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2007 Det er og for slaps&lign da xenon ikke produserer så mye varme som halogen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2007 Nei, det er møkka som skal vekk, selv om du har rett i det med varmeutvikling, Jørgen.. Har du møtt en Merce eller annen bastard med xenon uten linselykter, skjønner du hvorfor. Skiten sprer lyset for mye. (IMO skulle alle xenonlykter vært linselys!!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 26, 2007 Hei! Takk for svar. ....så kan vi alltids diskutere hvor effektive spylerne er på f.eks vinteren når det likevel fryser på lyktene og lyset likevel spres. Burde egentlig vært påbudt med lykteviskere om påbudet skulle vært fornuftig spør du meg. Uansett løsning så forutsettes det jo at de brukes jevnlig. Noen som vet om det finnes ettermonteringskit for lykespylere og automatisk nivåregulering? Jeg har nemlig orginale xenonlys på min A8, men hverken lyktespylere eller automatisk nivåregulering (kun manuell). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 26, 2007 Var vel ikke krav om nivåregulering før i '97 eller noe? Var ikke så mange biler med H.I.D. før den tiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...