#1 Skrevet Mars 25, 2007 hei. Har fått et temmelig irriterende problem med bilen her på Torsdag. Skulle på morgenen til og dra på jobb så vridde på nøkkelen og bilen fyra som vanlig men 1-2sek etter daua den bare av og stoppet. Prøvde igjen uten og gi gass og den gikk opp på rundt 900rpm og sto der inntil jeg ga bittelitt gass. Da daua den av igjen. Men dersom jeg lar den stå på tomgangen sin på rundt 900rpm i ca 1min også gir litt og litt gass kvikner den til også når motoren blir litt varm så er det ikke noe som helst problem. Da starter den uten problemer og bare nydelig.... Noen med formeninger hva dette kan være? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2007 hei. Har fått et temmelig irriterende problem med bilen her på Torsdag. Skulle på morgenen til og dra på jobb så vridde på nøkkelen og bilen fyra som vanlig men 1-2sek etter daua den bare av og stoppet. Prøvde igjen uten og gi gass og den gikk opp på rundt 900rpm og sto der inntil jeg ga bittelitt gass. Da daua den av igjen. Men dersom jeg lar den stå på tomgangen sin på rundt 900rpm i ca 1min også gir litt og litt gass kvikner den til også når motoren blir litt varm så er det ikke noe som helst problem. Da starter den uten problemer og bare nydelig.... Noen med formeninger hva dette kan være? Mvh Har nå byttet plugger, byttet pluggkabler, sjekket over rotor og fordelerlokket. Men hjalp ikke. Noen andre forslag? tenker nok jeg får kjørt den til et verksted imorgen tenker jeg........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2007 Ringt til ca 15 forskjelige bilverksteder idag.... ingen hadde tid før påske, ikke uka etter påske. Men uka der igjen.... Noen med formeninger om hva jeg kan prøve??? Fikk et tips at det kan virke som at det kanskje kan være en tempratursensor som tuller.... Noen forslag hvem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2007 Temperatursensor kan høres fornuftig ut. Eventuelt kaldstartsdyse som ikke gjør jobben sin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2007 Temperatursensor kan høres fornuftig ut. Eventuelt kaldstartsdyse som ikke gjør jobben sin? Forslag til hvem tempereatursensor? sitter på innsug eller noe slikt tull? Kaldstartdysa, hvor lenge er den aktiv når man starter motoren? er ikke det i x antall sekunder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2007 Beklager. Har forska for lite på denne typen innsprøytning. Men er helt sikkert noen andre som vet, når de bare får tenkt seg om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 27, 2007 har du sjekka motortemp.føleren??Sitter en oppå vannstuss fra topplokk og en under,sjekk spesielt den under for ledningsbrudd og irrete kontakter,Ny føler på møller koster 1400,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 27, 2007 har du sjekka motortemp.føleren??Sitter en oppå vannstuss fra topplokk og en under,sjekk spesielt den under for ledningsbrudd og irrete kontakter,Ny føler på møller koster 1400,- Ikke sjekket det... Noe og måle på dem for og sjekke om de funker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 27, 2007 kan måle ja,vet ikke hvilke stikkere,det må jeg sjekke i strømskjema,husker ikke helt verdiene de er avhengig av temperaturen skal vel ligge på ca 200 ohm ved 90grader,mener det er ca 2000-2500 ohm ved kald ikke sikker må sjekke mer på jobb eller mål du så legger du ut resultatene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 27, 2007 kan måle ja,vet ikke hvilke stikkere,det må jeg sjekke i strømskjema,husker ikke helt verdiene de er avhengig av temperaturen skal vel ligge på ca 200 ohm ved 90grader,mener det er ca 2000-2500 ohm ved kald ikke sikker må sjekke mer på jobb eller mål du så legger du ut resultatene. Får gjøre det imorgen da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...