Audi S2 - Instrumentlys borte !?!

Anbefalte innlegg

Hei..

Akkurat fått meg en S2.. '93 modell sådan.

På vei hjem fra sverige så skjedde det merkligste, plutselig så ble instrumentbelysningen borte, både i dashen og de 3 ekstra instrumentene..

Sikringen er sjekket og bytte for sikkerhetsskyld, dette var ikke problemet.

Hva kan ha gått dukken ? Lyspotmeteret ? Evt. hvor sitter dette ( rett bak justeringa av instrumentbelysnings styrken ? ) ?

Jeg lurer også på om spenningsregulatoren på dynamoen begynner å bli dårlig da lysene på bilen når den går på tomgang blafrer litt, denne blir også byttet... kan jo være dette som tok knekken på ett eller annet til instrumentbelysningen ?

Alle tips mottas med takk ! : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjekk sikring nr 12 eller der omkring (5A, til sigarettuttaket), om denne går blir det mørkt i instrumentene og..

Ellers er det nok potmeteret, ja. Er rett bak justeringen. Om du ser bak på printplata (bak instrumentet) er det to punkter som potmeteret 'kobler sammen', om du lasker over disse og det blir lys, har du funnet problemet..

Ladespenningen kan du skjekke med ett multimeter, om spenningen varierer mye kan du med fordel bytte regulatoren. Om det er dette som har tatt lyset i instrumentet tror jeg ikke, men har hørt som særere feil før..

PS; Grattis med nybil.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst..

Var sikring nr. 14 !

Som elektrikkern jeg er så tok jeg like godt å skiftet alle sikringene i sikringsboksen til nye : smil :

Takk for pm jeg fikk av deg Bård Jørgensen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.