Bergen: Da begynner dette med lokale å gå på frem

Anbefalte innlegg

Det hele begynte så fint med at en kamerat og eg leide oss ett lite lagerlokale på Breistein til å lagre de etterhvert mange bildelene våres. Dette var på hele 15m2 og såg egentli ganske stort ut når vi va å såg på det så vi slo til og ba samtidig eieren om å gi oss en lyd om han skulle få noe ledig i underetasjen der det var mekkelokale.. helt kurant pris på lokalet også sånn sett.. vi fikk ned alt vi hadde av deler sjøl + vi plukket 2 og en halv bil og VIPS så va d fult (lurer på koffår) MEN, så trengte en annen kamerat lagerplass også. og han vi leier hos hadde ett lagerlokale på 50m2 også. så jeg hadde I DAG (26. mars) tenkt å ringe huseieren å høre ang. dette. MEN, han kom meg i forkjøpet. i lunsjen ringte telefonen og han sa han hadde ett mekkelokale i under etasjen ledig. men der var en del som måtte gjøres da dette ikke hadde port men bare ett vindu + MASSE rot. så hvis vi var interessert i å gjøre en innsats der og få høgget vekk det som måtte vekk av veggen for å få inn en port + da få vekk den uvirkelige mengden rot så skulle vi få det for 1000,- mnd. Her er det da sånn det står nå ca 30 m2 men er en vegg som skal rives som da gir oss ytterligere 6 - 10 m2 ekstra med plass. vi slo til og har nå begynt med å rive litt. bilder kommer når eg får lagt de inn på datttaen : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes jo ikke dumt ut... Alltid fint med mekkelokale da: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe..ja.. har vært på leit ganske lenge.. fikk en åpning i arna også.. angrer ikke akkurat på at eg sa nei til den.. ca 1000 kr mnd for en lukeparkering langs en vegg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, gratulerer:) Det ble Breistein...jeg må få titte;)

Kanskje jeg griner meg med etterhvert som en av de andre trekker seg ut!

 

PS: jeg gruser deg i Tekken................................:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, gratulerer:) Det ble Breistein...jeg må få titte;)

Kanskje jeg griner meg med etterhvert som en av de andre trekker seg ut!

 

PS: jeg gruser deg i Tekken................................:P

 

Andreas.. er bare TO plasser.. og Thomas sa så fint i dag at her får de meg faen ikkje vekk fra med mindre de skal bygge leilighet her.

 

PS: Jeg knuser DEG etterpå...........................................: vinke :

Du vi kan jo alltids henge caddyen opp på veggen då :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: Jeg knuser DEG etterpå...........................................: vinke :

DET vil jeg se: smil :

Du vi kan jo alltids henge caddyen opp på veggen då :nana:

Hehe jah, er det mulighet for å bygge en hylle oppunder taket så går sikkert det og:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det får du gullplass til å få se på også ;) høhø..

 

men joda.. bare kapp bilen opp i 4 deler så får du hjørnene : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: jeg gruser deg i Tekken................................:P

 

Tør du å ta ein match mot ein ubestridt mester???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe:D Eeh...jeg skal innrømme at jeg kanskje skryter litt på meg her.

Er mest internt mellom Villien og meg. Men vil ikke si jeg er dårlig heller:)

For å lære meg nye comboer og diverse andre ting, så kan vi godt ta en match:)

Kan være greit å kunne til jeg skal ydmyke Villien:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje noko ubestridt mester eg heller, men vil påstå eg er over middels god... Kan du reversering? Kva Tekken er det du spele? Tekken 3, Tekken tag, Tekken 4, Tekken 5...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hellu andreas gullet, mye ska du ha for at eg leier en plass hos deg i måneden? ska begynne og dille litt med bilen min så felles garasje er ikke så mye aktuelt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hellu andreas gullet, mye ska du ha for at eg leier en plass hos deg i måneden? ska begynne og dille litt med bilen min så felles garasje er ikke så mye aktuelt;)

 

forklaringen fikk du tidligere i kveld.. håper du husker den i morgen :nana: sendte deg forresten en melding like etter. om du ikkje kan huske den (ikke overraskende så stimet så du vanligvis blir) så får du sende meg en PM: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg endelig fått rotet meg til å legge inn noen bilder.. blitt litt lite for eg har glømt cameraet. så foreløpig er det kun bilder fra vi rev ned veggen. Har forøvrig meislet vekk gulvet i åpningen og gravd oss ett stykke ned i bakken der for å muliggjøre det å få dradd den "lille" tanken som står der inne ut på plassen. Noen av bildene ble en tanke uklare. skyld på postmannen

 

Utgangspunktet. Var også spikret opp planker foran åpningen.

DSCN3394.jpg

 

Den lille saken som står der inne nå. Dette er en steamer som ble brukt til å varme opp bygget tidligere i "gamle" dager.

DSCN3396.jpg

 

Her er da Thomas i gang med å skjære i veggen for å merke opp en ca grense for hvor vi IKKE skal slå vekk veggen.

DSCN3398.jpg

 

DSCN3399.jpg

 

DSCN3400.jpg

 

Vi gjorde ett forsøk på å gå løs på veggen med slegge for å se hvor mye den tålte, vel; den tålte litt mer enn det vi hadde forventet.

DSCN3401.jpg

 

Bare for å bevise at eg ikkje bare tok bilder:nana:

DSCN3402.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi gav opp å bruke sleggen og tok kvelden. Dagen etter hadde han vi leier hos vært å fått fatt på en Hilti meisel. dette fikk fart på sakene.

DSCN3403.jpg

 

DSCN3404.jpg

 

DSCN3405.jpg

 

Den lille kompisen vår

DSCN3406.jpg

 

Veggen ble fort mindre.

DSCN3411.jpg

 

Måtte nesten gjøre litt eg og

DSCN3412.jpg

 

DSCN3413.jpg

 

Så var veggen nede. Litt bilder av hva vi har å rutle med videre:

DSCN3414.jpg

 

DSCN3415.jpg

 

DSCN3416.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å bevise at eg ikkje bare tok bilder:nana:

DSCN3402.jpg

 

Så du røykte litt innimellom alle bildene?: vinke :

Ser ut som koselig arbeid det der:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du røykte litt innimellom alle bildene?: vinke :

Ser ut som koselig arbeid det der:D

 

EG? røyke? kan jei aldri tenke mei!!! høhø,,, var forresten ett sant helve** å rydde ut derfra.. makan til skrotnisse som har vært der før oss skal man leite lenge etter.. har forresten litt mer å fortelle om akkurat den karen men må avvente litt til eg vet mer om det som KANSKJE skjer der nede i nærmeste fremtid.. vet ivertfall at du andreas kommer til å hoppe i taket når / hvis det blir noe av : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og her kommer resten av bildene.

 

DSCN3513.jpg

 

DSCN3515.jpg

 

DSCN3516.jpg

 

DSCN3517.jpg

 

Gamle greier dette her

DSCN3521.jpg

 

DSCN3522.jpg

 

DSCN3523.jpg

 

Er også ett rom der. dette vil bli stående for seg sjøl og vi vil sette opp arbeidsbenk og litt andre ting her. ikkje svære greiene men alt e bedre enn ingenting

DSCN3518.jpg

 

DSCN3519.jpg

 

DSCN3520.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere bilder. litt fra utenfor området og av saken som skal dra ut den lille tanken som står inne.

 

Tappet ca 700 liter fyrolje av denne tanken.

DSCN3529.jpg

 

DSCN3528.jpg

 

DSCN3531.jpg

 

DSCN3530.jpg

 

Slenger med noen bilder av lagerlokalet også.

 

DSCN3532.jpg

 

DSCN3533.jpg

 

DSCN3534.jpg

 

Noen som trenger dører til Audi 80 / 90 typ81?

DSCN3535.jpg

 

eller kanskje ett interiør til typ81?

DSCN3536.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jau jau.. dette er da ca så langt vi er kommet pr. dags dato. skal begynne å gjøre ett forsøk på å få ut steameren mandags kveld. så blir det å banke opp deler av gulvet som står igjen og fylle opp med stein og støpe nytt gulv, få lagt inn strøm og sette opp port. så er vi i gang : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse lykke til.

Stikke sikkert innom sånn av og te... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe..tror nok vi trenger det ja :P

 

bare å komme innom ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe:D Nå har jo jeg en tendens til å hoppe i taket både av det ene og det andre, så jeg tviler ikke nei:p

 

BTW: siden den lenge og sårt tiltrengte skruingen ikke blir noe av på søndag (SLAPP AV SILJE: det blir på tirsdag istedenfor!!) så melder jeg herved min ekspertise til rådighet. Det være helt frem til klokken seks. Bra kamp på søndag vettu;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe:D Nå har jo jeg en tendens til å hoppe i taket både av det ene og det andre, så jeg tviler ikke nei:p

 

BTW: siden den lenge og sårt tiltrengte skruingen ikke blir noe av på søndag (SLAPP AV SILJE: det blir på tirsdag istedenfor!!) så melder jeg herved min ekspertise til rådighet. Det være helt frem til klokken seks. Bra kamp på søndag vettu;)

 

blir ikke gjort noe mer der nede før mandag ;): vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den tanken var litt tyngre enn vi hadde regnet med den. ca vekt på opp mot 12 tonn iflg. han som var med der. konge dette!! men hvis alle i lokallaget stiller med quattroene sine så tar vi den.. oki? FLOTT :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.