#1 Skrevet Mars 27, 2007 har i det siste merket at temperaturmåleren på motoren min er litt sprø. her en kveld var jeg ute å kjørte og dro på litt, så gikk måleren i bånn! ja helt i bånn! så den gikk nedover med det blotte øyet. lå på riksvei når dette skjedde, når jeg kom inn i by`n å kjørte rolig i gatene så kom måleren opp igjen, men drar jeg på skikkelig så farer den ned. kan til tider på langturer ligge på 75 grader(er vel litt lavt, eller?) så den har veldig mye vandring, en kompis av meg tror det er en føler eller lignende, for motor temperaturen kan da ikke fluktuere så mye?? noen som har vært borti lignende?? bilen er en a3 1,8 tsq. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2007 Min er også slik nå,er grantert en tempføler eller termostaten som er trynet. Men får ikke opp noe med VAGcom så. Før lå min på 90grader konstant,nå detter den til 75grader helt plutselig,deretter klatrer den litt oppover og detter ned igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2007 ja det er jo akkurat det samme som hos meg. godt å høre at det er andre som har det samme problemet, men hvordan skal man finne ut hvilken føler som er gåen siden det ikke kommer opp noe på wagcom da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2007 Hmm,tja si det. Sikkert noen som kommer med tips til hvilken det kan være her snart. Men kan jo også være termostaten som kødder,er ikke sikker selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2007 ja folk må da begynne å våkne nå snart:) men termostaten... ser penga flyr ut av vinduet jeg:( er vel ganske dyrt å bytte noe sånt, eller kan man reparere den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2007 Her høres det ut som om det er termostaten som ikke lukker skikkelig ja (står åpent hele tiden) , da vil kjølevannet sirkulere konstant og når man da ligger i 80-80 på landeveien vil ikke tempen stige nok , da vil den få kjøling hele tiden... men om man blir stående i kø vil ikke vannet få like mye kjøling , og da vil den jo bli varmere... Mitt råd er , Bytt termostat , kan ikke repareres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 27, 2007 Hvis måleren går ned til 75 grader bør man merke dårligere varmeapparateffekt enn ved 90-100 grader. Dvs at om den viser 75 grader og det varmer godt, så er det måleren eller føleren til måleren. Varmer det dårlig ved 75 grader så er det nok helst termostaten. Evt vannpumpe, men bedre å starte med termostaten. Men hvis måleren er på tur i parallell med tankmåleren, så er det strømforsyning eller spenningsstabilisering til instrumentene (og ikke selve måleren). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 27, 2007 Hvis måleren går ned til 75 grader bør man merke dårligere varmeapparateffekt enn ved 90-100 grader. Dvs at om den viser 75 grader og det varmer godt, så er det måleren eller føleren til måleren. Varmer det dårlig ved 75 grader så er det nok helst termostaten. Evt vannpumpe, men bedre å starte med termostaten. Men hvis måleren er på tur i parallell med tankmåleren, så er det strømforsyning eller spenningsstabilisering til instrumentene (og ikke selve måleren). Jeg har de symptomene ja,varmet dårligere enn sist vinter da tempen sto på 90grader konstant. Skal bytte termostaten så får jeg se. Mye jobb og komme til vannpumpen/termostaten på A4 1.8T? Sorry at jeg låner tråden din litt Tor Arne,håper det går bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 27, 2007 Jeg har de symptomene ja,varmet dårligere enn sist vinter da tempen sto på 90grader konstant.Skal bytte termostaten så får jeg se. Mye jobb og komme til vannpumpen/termostaten på A4 1.8T? Sorry at jeg låner tråden din litt Tor Arne,håper det går bra? ikke no problem:) lurer jo på det samme:) masse gode tilbakemeldinger her: vinke : hvor mye ligger en termostat på i pris sånn ca? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 27, 2007 ikke no problem:) lurer jo på det samme:) masse gode tilbakemeldinger her: vinke : hvor mye ligger en termostat på i pris sånn ca? Ca. Kr. 200,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 27, 2007 etter som jeg forstår, så måler temp føleren temperaturer fra 2 plasser.. vet ikke om det er snittet som vises på nåla inne i bilen.. fikk forklart dette på verksted, mulig andre hær inne kan forklare det bedre.. Bytta min fordi det var for stort avvik mellom disse 2 verdiene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 27, 2007 sjekka bilen nå, varmluft i bøtter og spann:) men temp måleren viser 60 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 27, 2007 Ca. Kr. 200,- 200,- er jo ikke akkurat mye peng da:) vanskelig å bytte den da? noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 27, 2007 Skifte termostat er enkelt som bare det..13eller 15 fastnøkkel. og en ledning det:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 27, 2007 har i det siste merket at temperaturmåleren på motoren min er litt sprø.her en kveld var jeg ute å kjørte og dro på litt, så gikk måleren i bånn! ja helt i bånn! så den gikk nedover med det blotte øyet. lå på riksvei når dette skjedde, når jeg kom inn i by`n å kjørte rolig i gatene så kom måleren opp igjen, men drar jeg på skikkelig så farer den ned. kan til tider på langturer ligge på 75 grader(er vel litt lavt, eller?) så den har veldig mye vandring, en kompis av meg tror det er en føler eller lignende, for motor temperaturen kan da ikke fluktuere så mye?? noen som har vært borti lignende?? bilen er en a3 1,8 tsq. Er sikkert den greia her: http://quattroco.com/deler/giver/index.php Hadde akkurat de samme symptomene på min bil og etter å ha bytta denne delen fungerte alt som det skulle igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 28, 2007 Er sikkert den greia her: http://quattroco.com/deler/giver/index.php Hadde akkurat de samme symptomene på min bil og etter å ha bytta denne delen fungerte alt som det skulle igjen. damn! 1100 spenn!!!! så gøy da: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 28, 2007 jeg har dette problemet på min 99 a3 1,8t. når jeg starter bilen og den er kald, så viser temp måleren 70`c når motoren er driftsvarm viser den nesten 110`c har byttet to termostater og en temperaturføler, uten ressultat! jeg og en kompis fant ut at det er selve spolen som sitter bak temp måleren i instrumentet som er ødelagt! har samme problemer på bensinmåleren, og det sitter en lik spole bak der! motoren min koker ikke, og viftene går ikke unormalt mye, så motortemperaturen er nok ok, men det er jævli irriterende likevel!! (det går ikke og kjøpe de spolene løse og bytte ut seff! må kjøpe nyt instrument! dyrt!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 28, 2007 Jeg har samme temp i klimadisplayet som i instrumentet,så feilen min ligger ikke der. Dessuten fikk jeg nytt instrument i fjor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 28, 2007 jeg har dette problemet på min 99 a3 1,8t.når jeg starter bilen og den er kald, så viser temp måleren 70`c når motoren er driftsvarm viser den nesten 110`c har byttet to termostater og en temperaturføler, uten ressultat! jeg og en kompis fant ut at det er selve spolen som sitter bak temp måleren i instrumentet som er ødelagt! har samme problemer på bensinmåleren, og det sitter en lik spole bak der! motoren min koker ikke, og viftene går ikke unormalt mye, så motortemperaturen er nok ok, men det er jævli irriterende likevel!! (det går ikke og kjøpe de spolene løse og bytte ut seff! må kjøpe nyt instrument! dyrt!) Såvidt jeg vet skal dette kunne kalibreres med vag-com, uten at jeg skal vedde armen min på det sånn i første omgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 28, 2007 Såvidt jeg vet skal dette kunne kalibreres med vag-com, uten at jeg skal vedde armen min på det sånn i første omgang. er dette noe møller/audi gjør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 28, 2007 Jobber ikke der, så kan dessverre ikke svare for de, men dersom det går med Vag-Com så bør det være noe de gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 29, 2007 ha akkurat bytte innstrument selv, så problemet ligger nok ikke der,får prøve å ordne meg med følere og termostat da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 24, 2008 jeg har dette problemet på min 99 a3 1,8t.når jeg starter bilen og den er kald, så viser temp måleren 70`c når motoren er driftsvarm viser den nesten 110`c har byttet to termostater og en temperaturføler, uten ressultat! jeg og en kompis fant ut at det er selve spolen som sitter bak temp måleren i instrumentet som er ødelagt! har samme problemer på bensinmåleren, og det sitter en lik spole bak der! motoren min koker ikke, og viftene går ikke unormalt mye, så motortemperaturen er nok ok, men det er jævli irriterende likevel!! (det går ikke og kjøpe de spolene løse og bytte ut seff! må kjøpe nyt instrument! dyrt!) Har dette problemet selv, temperaturen går noen ganger opp til nesten 100`C, instrumentpanelet mitt har blitt skrudd på før. Det ble prøvd å bytte til hvite skiver å lyktes ikke med dette, pga visere og div. Så nå har jeg kjøpt nytt instrumentpanel til bilen. Trenger å dra på verksted for å kode om og skifte km stand. Noen som har vært borti dette før? Pris ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...