Ettermonterte xenonlys, så ble det bare blaffring, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjor dette på min bil igår, åpnet nederste dekselet på A-stolpen på passasjersida, i den nederste rosa pluggen er der ei kvit og gul ledning, og ei brun og gul. Eg kobla ei ledning mellom desse to ledningene, og dermed vart ej kvitt blafringa:) dette var på en Passat 3B...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg bekrefte at den juksekoblingen min ikke holdt mål, så kontakten er brent, jeg klipte ledningene, og satte på en sukkerbit... nå funker det igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Betyr dette at man vil få 13-14 volt på lysa ved start av bilen(automatiske kjørelys...)?

Har ettermontert xenon i min 3bg og nå har ene pæra røket etter bare litt over 3 veker.....:( Mistenker sterkt at det er spenningen ved oppstart som har forårsaket det.... Lett å glemme å vri over bryteren før man starter....

Må ta av panelet og sjå om det er samme ledningene på min....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer... med denne motstanden innkoblet, så får lampene ca 9v.. husk å lage en skikkelig lask;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

montert xenon i fjernlys og spredere.... fjernlyset, spes på høyre side blinker som ett helv...

(spredere funker ok..) må slå på og av fjernlyset 10-15 ganger .. da funker det....(slår jeg ikke av og på slutter det ikke å blinke).. virker som pæra må bli varm???: klø :

noen tips????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert originale facelift lamper med xenon fra en 2002 S3 på min 2000 A3. Jeg har ikke problem med at lysene mine blinker, men kjørelyset kommer ikke på automatisk lenger. Av og til kommer det venstre lyset på, men stort sett tenner ingen. Er dette det samme problemet, slik at denne fiksen vil virke for meg også? Hva er det egentlig den DRL-tingen gjør? Vil dette påvirke langlysene på noen måte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Tjuvkoblingen" på en passat -02 3bg som står før i denne tråden samt framgangsmåte funket fjell!Gjorde det i helgen og ble kvitt blaffringen med en gang!Dessutn ble xenon helt rått i forhold til orginalt!Ikke til å sammenligne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert originale facelift lamper med xenon fra en 2002 S3 på min 2000 A3. Jeg har ikke problem med at lysene mine blinker, men kjørelyset kommer ikke på automatisk lenger. Av og til kommer det venstre lyset på, men stort sett tenner ingen. Er dette det samme problemet, slik at denne fiksen vil virke for meg også? Hva er det egentlig den DRL-tingen gjør? Vil dette påvirke langlysene på noen måte?

 

 

Jepp, det er samme feilen som oss andre ;)

Finn frem koblingen og kobl forbi motstanden.

Det vil ikke ha noen innvirkning på langlysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er samme feilen som oss andre ;)

Finn frem koblingen og kobl forbi motstanden.

Det vil ikke ha noen innvirkning på langlysene.

 

Har åpnet på A3'n nå. Dette stemmer ikke for A3. Det er ingen rosa plugg der, og heller ingen som har en brun/hvit og en hvit/gul ledning. Det er 4 plugger der. De er grønn, blå, rød og gulaktig. Sett nedenfra og opp. Jeg nappet ut alle sammen og startet deretter bilen. Kunne ikke se at noe ikke virket!! Eneste jeg la merke til var at da jeg tok ut den grønne pluggen, så sluttet lyset i døra å lyse. Det lyset som er i selve døra og lyser opp bakken når man åpner døra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvor denne pluggen eller DRL befinner seg på 2000 A3? Står sikkert i en Haynes-bok, hvis noen har en slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke jeg rette mannen til å svare på... men for sikkerhets skyld, har du volt-meter? mål spenningen inn på ballasten når du har vridd om nøkkelen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker også fint på en Allroad -01 som hadde samme problem. Pluggen er mørk rosa på nederste raden, med gul og gul/hvit kabler (den pluggen som er lys rosa er noe annet).

 

Greit å omsider få Xenon kitet til å virke :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå montert tilbake xenonlys på bilen min igjen... Ble plukket vekk en sen kveld i høst før jeg skulle reise på sjøen da ene pæra røk etter bare tre veker...

Antok da at det var den reduserte spenningen på kjørelysene som var årsaken....

Men etter å ha målt spenningen ved kjørelys nå, så fikk jeg 13,8 Volt, og målte akkurat det samme når jeg vrei over lysbryteren....... Og kan heller ikke finne den rosa pluggen til motstanden for redusering av spenningen til kjørelysene...(Den som skal sitte blant de pluggene som er bak sparkepanelet nede på høgre A-stolpe....): klø :

Bilen er tyskimportert, og de koblet automatiske kjørelys til meg før jeg overtok bilen....

Sålenge det ikke er automatiske kjørelys originalt så er vel kanskje ikkje denne motstanden å finne i bilen heller???

Litt forvirra no.... Men he no full spenning... Så var vel kanskje berre uheldig med pæra forrige gang... Av og til ryker jo pærene......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke funnet noen løsning på dette for A3'en. Noen som aner hvor denne pluggen befinner seg?

 

Dersom det er puls-breddemodulering slik at kjørelysene har full spenning i 70% av tiden, er det da mulig å forandre dette til 100% med VAG-COM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nederst på høyre a-stolpe. ligger en guide på hovedsidene. På engelsk men.

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewGuide&GuideID=4

 

Hei, litt lenge sida detta, men har samme problemet som mange av dei andre her, med blafring av xenon. Nokken som kan forklare litt korleis eg finn denne pluggen på min -97 a4-b5? Den linken fungerer ikkje lengre.

Karl Peter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har og hatt problem med dette i sprederene på GTI'n, noken som har en ide til ka eg kan gjere der??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har og hatt problem med dette i sprederene på GTI'n, noken som har en ide til ka eg kan gjere der??

 

Hadde samme problemet på min når jeg ettermonterte xenon i sprederne, men løste det lett ved å legge inn motstand. Blei kvitt både feilmelding om defekt pære, og flimmring ved oppstart. :)

 

Edit; Det funket også på far sin 04' passat, etter at jeg satte inn xenon i nærlysa hans. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.