#1 Skrevet Mars 27, 2007 Når jeg starter motoren, går den på tomgang i ca 3min, deretter fusker den mer og mer, til den tilslutt stopper! noen som vet hva som er feilen? et annet problem: når jeg runder 2500rpm, virker det som bilen slutter å dra, inntil den når ca 3000rpm, da skyter den fart igjen og går som en kule! hvorfor? Jeg får opp et bilde i dashbordet, som ser ut som en motor med et lyn gjennom motoren er en 2.3 20V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2007 når jeg runder 2500rpm, virker det som bilen slutter å dra, inntil den når ca 3000rpm, da skyter den fart igjen og går som en kule! hvorfor? Jeg får opp et bilde i dashbordet, som ser ut som en motor med et lyn gjennom motoren er en 2.3 20V Bankesensor 1 eller 2, sannsynligvis.. Lynet betyr at du har en feilkode på ett eller annet, Les ut feilkodene, så får du nok en pekepinn på hva som er galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2007 takker:) men kan du være litt mer spesifikk på hva som kan være galt med de? lynet kommer samtidig som bilen går dårlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2007 Sjekk feilkoder først du, ikke noe er verre enn å skifte masse deler for mange penger, for så å finne ut at delen du skulle bytta kosta 2,50. Bankesensorer må enten strammes til riktig moment, eller byttes ut. Nesten sikkert det siste hvis det er feil på dem. Regn med 1200-1400kr pr. (Hvis du ikke kjøper på ebay til 500,- ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2007 Sjekk feilkoder først du, ikke noe er verre enn å skifte masse deler for mange penger, for så å finne ut at delen du skulle bytta kosta 2,50. Bankesensorer må enten strammes til riktig moment, eller byttes ut. Nesten sikkert det siste hvis det er feil på dem. Regn med 1200-1400kr pr. (Hvis du ikke kjøper på ebay til 500,- ) Hvis du finner noen på ebay til 500, send meg en PM Jeg lette på ebay i UK, US og DE, og fant èn som solgte til 7A-motoren. (Alle andre femmere har samme type bankesensorer og de kryr det av, men 7A har selvfølgelig en helt annen type) Han ville plutselig ikke selge den alikevel, da jeg hadde betalt fikk jeg beskjed om at den ikke kunne leveres, og fikk pengene i retur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2007 Jeg baserte det utsagnet på noe du selv sa Vidar, så jeg må vel trekke det tilbake;) Da er det meca eller møller da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 10, 2007 plages kun med tomgangen på min jeg. Den er enten for høy eller ustabil. Kommer helt ann på hvordan jeg har kjørt og lengden. Hvis jeg drar ut strømmen på regulatorn blir det helt annen tomgang. Betyr dette at den fungerer og noe annet er galt? Hva med den føleren som sitter under gass-spjeldet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2007 takker for svar:) Jeg oppsøkte for en stund tilbake, et audi verksted, som sa at de ikke kunne lese ut feilkodene på bilen, fordi teknikken var så gammel at de hadde kvittet seg med utstyret for år og dag siden!! kan dette stemme? er det ikke blinkedioder som leser av feilkoder? jeg har ikke peiling kan noen forklare hvordan jeg gjør det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 11, 2007 Søkefunksjonen er ikke undervurdert Dette har vært oppe minst 10 ganger før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 12, 2007 Søkefunksjonen er ikke undervurdert Dette har vært oppe minst 10 ganger før.. Det kan så være, men ettersom jeg forstår, så er bilen for gammel til å bruke vag-com.. og jeg aner ikke hvordan eller hvor jeg skal lese/blinke ut feilkoder på bilen.. dette er snakk om en 88 mod (7a) når jeg søker på mer enn et ord i søkefunksjonen, får jeg bare feilmeldinger. Så viss noen kunne gi meg en direkte link, eller en god forklaring på hvordan jeg skal lese ut feilkoder, hadde jeg vert veldig takknemmelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 12, 2007 For å samle søk om flere ord bruker du en " foran og en " bak. "Feilmeldinger 7a" "Feilmeldinger 88.mod spesiell bil" osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...