Demontering av bakfanger A4..

Anbefalte innlegg

Skal ha plastikken på bilen til lakkering i morgen og må derfor demontere den i dag! Så haster egentlig litt..har prøvd å finne noen DIY rundt på nettet, men finner ingen..lurte på om noen vet hvordan man tar av bare nedre delen av bakfangeren? eller om man må av med hele shiten..

img2496af3.jpg

nederste delen over pottene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallå Cowboy!

Er det styling på gang nå..?

Det absolutt greieste er å ta av hele fangeren og demontere når den er løs.

Men det er en smal sak å ribbe av denne.

Den sitter i fire skruer på hver side inn mot bakskjermene, rett på undersiden av lyktene. Disse kommer du til ved å nappe ut bagasjerommtrekket på sidene.

På baksiden der kommer du til fire muttere på hver side som må av.

(helt bakerst inni bakskjermen)

Så tar du ut de to mutterene som sitter under lykta på innsiden.

Så må du plukke ut to umbracoskruer på hver side som går fra lockaryskjermen (innerskjermen) og inn i nedre del av bakfangeren.

Det sitter også føringsskinner nederst på bakskjermene under fangeren, disse trenger du ikke ta av, men du må nok løfte / brekke fangeren litt ut når du skal dra den forbi disse.

Skulle de sitte fast kan du løsne de ved å skru de løs fra innsiden av bakskjermen, helt i ytterkant ned under "gulvet" i bagasjerommet.

I noen tilfeller sitter også fangeren skrudd i metallfangeren på innsiden av plastfangeren. da sitter det to skruer i denne skrudd unnenifra.

Skulle du ville ha av hele metallfangeren sitter denne med to skruer på hver side skrudd ovenifra på hver side i bagasjerommet. da er det bare å dra denne ut.

(det kan ofte være greit / nødvendig å fjerne/ ha løs denne i forbindelse med tilpassing av stylingfanger)

Når fangeren er av kan du enkelt demontere det nederste dekselet. da er det også mye greiere å montere stylingfangeren, som jeg regner med at du skal ha på.

Skulle du få noen problemer kan jeg gjøre det for deg i Påsken.

Kommer oppover på Fredag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yoo Cowboy!

Takk for svaret og forklaringen, men bilen ble satt til lakkering i dagtidlig så de skulle fikse det med fangeren på..(skal bare lakkeres helt ned) hvis ikke du fikser noe rimlig styling da..hehe:P har ikke kapital til å handle så mye, så blir bare justerbart, lakkert helt ned, tona ruter, nye speilhus, nye endestusser (4") 19" ASA AR1 felger..men blir vel sikkert bra nok det! hehe..Var du opp igjen sist helg eller? sendte du melding til meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da slipper du å røre en skrue.

Jo da,styling kan jeg fikse rimelig greit. kommer litt ann på hva du vil ha.

Men det kan vel hende at det blir litt travelt nå før denne sessongen.

(sitter forresten litt i glasshus når jeg sier det, for bilen min skal til lakk enten i helga eller på Mandag, og skal selvfølgelig bygges helt om før det. uten at jeg har fått en jævla del enda. Så alt går)

Høres ut som det blir en fin bil det da.

regner med at den blir klar ti 1. Mai..?

AR 1. er forresten samme felgene som jeg hadde i 20" på Limen min,

syntes de er knallfine.

Var ikke opp igjen i helga som var nei, kan heller ikke huske å ha sendt noen melding. Men om den kom sent en Fredag eller Lørdag kan jeg nok ikke nekte for at jeg kan ha gjort det, selv om minnene ikke er der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av bilen sånn den skal bli + andre endestusser og leppe på bakluka da:

(Photoshopet): rock :

audijv1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av bilen sånn den skal bli + andre endestusser og leppe på bakluka da:

(Photoshopet): rock :

audijv1.jpg

Hvilke felger er det på den A4'en?? Likte de!! :D

Edit: Så det sto skrevet tidligere i tråden, hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.