#1 Skrevet Mars 27, 2007 Driver å demonterer litt taklys i A4'n min og der fant jeg en hvit liten boks som det går en ledning inn på. Hva er dette? Er det noe viktig? Jeg får ikke av den ledningen og jeg må ha den av for å få ned hele den lampesaken i taket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2007 Handsfreemikrofon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2007 WOW! kjapt svart hmm.. Jeg har ikke noe opplegg for handsfree i bilen min så da kan jeg klippe av denne da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2007 Er vel greit at den er der? Vet jo aldri om man får bruk for det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2007 Nja, skal jeg ha noe handsfree så bruker jeg nok ett enklere opplegg ennå måtte bruke det orginale i bilen. Vet jo ikke hvor de ledningene ifra mikrofonen går engang.. Kan jo sette på kabelsko da;) Så går det iaf å koble dem isammen igjen, hvis andre eiere skal ha inn noe orginalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2007 Går ikke ledningen til en kontakt da? Det gjør den i A4'en min (riktignok nyere A4 da). Alternativt så kan du vippe ut mikrofonen av holderen i dekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 27, 2007 Klippet den av jeg;) Noen som kan hjelpe meg med denne motstanden? Tenkte jeg skulle legge inn blåe dioder i bakgrunnen på lysa, og denne motstanden var brukt mot de 2 røde diodene som lyser ned mot girspaken. Kan vel bruke en lik motstand på de 2 diodene jeg har tenkt å kjøpe.. Det står 3,3V på de diodene jeg har.. Kan jeg bruke de da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 27, 2007 Jeg tror det vil fungere, men det varier mellom forskjellige dioder. For å være sikker så kan du koble på lysene og måle spenningen over hver diode med voltmeter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 27, 2007 Vet du hvor mye Ohm den motstanden jeg har tatt bilde av er på også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 27, 2007 Brun Brun Sort Gul Rød 1 1 0 4 2% = 1100000Ohm = 1,1MOhm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 27, 2007 Nå trenger jeg litt hjelp her:S Kan man måle om dioder er gåene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 27, 2007 Vet du hvor mye Ohm den motstanden jeg har tatt bilde av er på også? Brun Brun Sort Gul Rød1 1 0 4 2% = 1100000Ohm = 1,1MOhm? 1.1Mohm er før høyt. Kanskje omvendt? (lenge siden jeg har drevet med dette...) Rød Gul Sort Brun (Brun) 2 4 0 x10 (1%) = 2400 ohm Vil nok fungere, men litt høyt det også. Kanskje det er 240ohm? Nå trenger jeg litt hjelp her:S Kan man måle om dioder er gåene? Ja, med en diodetester eller ved å koble en motstand i serie og sette på en spenning (gjerne med en lab strømforsyning hvor en kan trinnløst variere spenningen). Når du har 12V strømforsyning og en 3,3V diode (la oss si dioden takler 25mA). Da skal motstanden i serie ha motstanden R = U/I : (12V - 3,3V)/25mA = 348ohm. 2 dioder i serie med 1 motstand: (12V -3,3V - 3,3V)/25mA = 216ohm (verdien kan økes noe hvis du skal ta hensyn til at spenningen kan være 14V når dynamoen lader). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 27, 2007 Muligens ute å sykler her nå, men tror den saken du har bilde av der kan være en tempsensor for klimaanlegget. Slik at klimastyreenheten veit temperaturen i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 27, 2007 Muligens ute å sykler her nå, men tror den saken du har bilde av der kan være en tempsensor for klimaanlegget. Slik at klimastyreenheten veit temperaturen i bilen.Iflg. familialbumet er dette en mikrofon, så det er nok du som sitter på sykkelen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 27, 2007 Iflg. familialbumet er dette en mikrofon, så det er nok du som sitter på sykkelen Var det jeg mente egentlig. Jeg som muligens var ute å sykla.....også den sykkelen da:p Men takker! Da veit jeg også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...