#26 Skrevet Mars 30, 2007 Ja nå har de sjekket intercooler, luftmengdemåler og magnetventil. Det var visstnok i orden! Men jeg begynner å tro det kun er en slange et sted jeg også. Nå må jeg reise å hente bilen, uten at den er reparert. Der røyk den påsken... Er ikke så fingernem at jeg selv kan begynne å plukke rundt på slanger. Noen i området med lite å gjøre i påsken....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 30, 2007 Mener at dette høres ut som en lekkasje du har en plass.. Er det slik at den går som normalt når du kjører forsiktig (altså tråkker forsiktig på gassen) og når du da gir ordentlig gass (altså at du begynner å få ladetrykk) så går den som et dass..? Hadde samme problemet på en golf tdi og den røykla nabolaget da vi ga gass.. Og da viste det seg at slangen ut fra Intercooleren bare hang delvis på og når ladetrykket kom så slapp den all lufta ut. Så mitt tips da er å få de til å ta en fullstendig trykktest av systemet så er du heldig ligger feilen der.. Nei omvendt. Den går ikke noe særlig til å begynne med før den endelig kommer opp i ca 2500 omdr. Da kommert den som ei kule! Den ryker til å begynne med. Ikke så mye når den er varm, men helt vilt mye når den er kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 30, 2007 Hadde vært interessant og tatt en titt på den, og gjort noen målinger på turbotrykk osv (om du ikke har slike målinger allerede ?). Forøvrig høres det for meg ut som om turboen er på vei ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 30, 2007 Hadde vært interessant og tatt en titt på den, og gjort noen målinger på turbotrykk osv (om du ikke har slike målinger allerede ?). Forøvrig høres det for meg ut som om turboen er på vei ut. Det er gjort en sjekk av turbo og første inntrykk er at denne er ok. Det rare er at når de fjerner magnetventilen så går den bedre, dog ikke like bra som om allt hadde fungert som det skulle. Da skulle man kanskje tro at den var gåen. Men den har de prøvebyttet med en ny uten at det hadde noen effekt. Luftmengdemåler er prøvebyttet og intercooler er testet uten å finne noe. Det jævlige er at det ikke kommer noen feilmeldinger v. test i VAGCOM som skulle kunne gi et svar. De har testet allt det som ved første øyekast kunne være galt. De setter i gang igjen etter påske med full fokus på bilen for å komme til bunns i saken. Tror Audisentrum etterhvert begynner å bli like gira på å få løst dette som meg! Så nå kjører jeg uten magnetventil, med en toppfart på 3 gir på 60 km/t... Men bykjøring går jo greit. Men jeg forstår også at det er mere enn èn magnetventil? Så de ventet på noe fra Tyskland. Så allt er ikke prøvd ut ennå. Det kan se ut som om det blir litt ekstra pappvin i påsken... For å gli rundt i finværet er jo ikke noe poeng!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 30, 2007 ...vagcom først uansett... se etter at alle slanger og ledninger er på plass..spesiellt LMM... Kan jo være en giver som er gåen... vanlig på sharan... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 30, 2007 Det er gjort en sjekk av turbo og første inntrykk er at denne er ok.Det rare er at når de fjerner magnetventilen så går den bedre, dog ikke like bra som om allt hadde fungert som det skulle. Da skulle man kanskje tro at den var gåen. Men den har de prøvebyttet med en ny uten at det hadde noen effekt. Luftmengdemåler er prøvebyttet og intercooler er testet uten å finne noe. Det jævlige er at det ikke kommer noen feilmeldinger v. test i VAGCOM som skulle kunne gi et svar. De har testet allt det som ved første øyekast kunne være galt. De setter i gang igjen etter påske med full fokus på bilen for å komme til bunns i saken. Tror Audisentrum etterhvert begynner å bli like gira på å få løst dette som meg! Så nå kjører jeg uten magnetventil, med en toppfart på 3 gir på 60 km/t... Men bykjøring går jo greit. Men jeg forstår også at det er mere enn èn magnetventil? Så de ventet på noe fra Tyskland. Så allt er ikke prøvd ut ennå. Det kan se ut som om det blir litt ekstra pappvin i påsken... For å gli rundt i finværet er jo ikke noe poeng!! At det er gjort en sjekk av turbo'en ?? jaha, hvordan har dem gjort denne sjekken da ? Får for din del håpe dem har åpnet den, for da har du krav på ny Turboen er ikke mulig å sjekke noe særlig uten å åpne den, og det er ikke "lovlig". Man kan selvfølgelig kjøre endel diagnosetester, men problemet er at man ikke helt kan fastlå turboens mekaniske tilstand ut ifra disse. At det ikke kommer noen feilmeldinger er ikke så rart. Problemet skal være ILLE for at det kommer. Men man må jo kjøre diverse tester. Men det er ikke helt uvanlig at endel verksteder forventer at svaret skal falle ned ifra himmelen og rett i fanget på dem. At dem prøvebytter LMM sier igrunn mer enn nok om folka for min del. Det er INGEN vits å bytte. Man tar en testtur og ser på grafen i ettertid. Enten er LMM gåen eller så er den ikke, så enkelt er det. Det er kun en magnetventil (den andre er til EGR), men det er ikke ukjent at endel verksteder ikke vet hvilken som er til hva heller (og ikke gidder dem titte i dokumentasjonen heller for å finne ut hvilken det er). Jeg hadde en bil inne sist i forrige uke som gikk i "limp mode", hvor møller verkstedet hadde gitt opp. Dem hadde forsøkt "alt", uten å finne problemet. Dem hadde dog byttet magnetventilen, men klønene hadde jo byttet feil, og byttet den til EGR ventilen. Jeg fant raskt ut at dette var magnetventilen som var problemet, bytte den og vips så var bilen frisk. Møller tok 3500,- for jobben dem gjorde (som ikke førte noe sted). Jeg tok 500,- for jobben og 500,- for ny magnetventil, og leverte ut en frisk bil igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 30, 2007 Jeg holder en knapp på den elektrisk føde pumpa. Hadde akkuratt slik du beskriver, ga gasss å inegnting skjedde før jeg kom opp i ca 2000omdr da kom den som ei kule. Bytta fødepumpa, å alt iorden igjen. Dette er jo en 1,9tdi (a4 8E -02) MEn jeg holder en knapp på denne, skumma gjennom her å så ikke noen som hade fåreslått det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 31, 2007 Hva mener du med krav på ny Tarjei? På meg virker det som om du prøver å gi et inntrykk av at du har meget god greie på det du snakker om. Og det kan jo faktisk godt være tilfelle? Audisentrum skal nå få sjangsen til å se hva dette er, betaler ikke noe særlig for det de har gjort til nå. Det er ikke "kastet på en masse nye deler" som du sier. Men riktignok testet med nye for å se om det er noen effekt. Hvis ikke de løser det regner jeg med at du tar jobben for en slikk og ingenting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 31, 2007 Jeg holder en knapp på den elektrisk føde pumpa. Hadde akkuratt slik du beskriver, ga gasss å inegnting skjedde før jeg kom opp i ca 2000omdr da kom den som ei kule. Bytta fødepumpa, å alt iorden igjen. Dette er jo en 1,9tdi (a4 8E -02) MEn jeg holder en knapp på denne, skumma gjennom her å så ikke noen som hade fåreslått det. Setter pris på innspill! Men jeg tenker ettersom den nå går greit uten magnetventilen, kan det være fødepumpa da? Jeg har som sagt ikke noe greie på dette. Magnetventilen er testet med en ny for å se om det hadde noen effekt, men det hadde den ikke. Går greit er vel kanskje litt drøyt, men den går uten allt det køddet som jeg hadde tidligere. Toppfarten er riktignok 60 km/t på 3 gear... He he.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 31, 2007 Hva mener du med krav på ny Tarjei?På meg virker det som om du prøver å gi et inntrykk av at du har meget god greie på det du snakker om. Og det kan jo faktisk godt være tilfelle? Audisentrum skal nå få sjangsen til å se hva dette er, betaler ikke noe særlig for det de har gjort til nå. Det er ikke "kastet på en masse nye deler" som du sier. Men riktignok testet med nye for å se om det er noen effekt. Hvis ikke de løser det regner jeg med at du tar jobben for en slikk og ingenting? Disse turboen skal IKKE åpnes og overhales har Garret sagt, og har Møller da gjort det så kan du kreve ny av dem, siden dem har gått imot hva produsenten har bestemt. Om dem ikke har kastet på masse deler hva har dem gjort da ? Flesteparten av disse delen kan man faktisk MÅLE om er iorden eller ei med diagnoseapparat og litt tid. Men som sagt: det er ikke uvanlig at endel merkeverksteder gjør det på denne måten. Jeg sier ikke at jeg gjør det for en slikk og ingenting, men jeg er normalt vesentlig billigere enn Møller verksteder ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 31, 2007 Disse turboen skal IKKE åpnes og overhales har Garret sagt, og har Møller da gjort det så kan du kreve ny av dem, siden dem har gått imot hva produsenten har bestemt. Om dem ikke har kastet på masse deler hva har dem gjort da ? Flesteparten av disse delen kan man faktisk MÅLE om er iorden eller ei med diagnoseapparat og litt tid. Men som sagt: det er ikke uvanlig at endel merkeverksteder gjør det på denne måten. Jeg sier ikke at jeg gjør det for en slikk og ingenting, men jeg er normalt vesentlig billigere enn Møller verksteder ja. Ja hva Garret har sagt vet jo ikke jeg, og det tror jeg ikke 9 av 10 kunder vet heller. Bare for å oppklare litt så er for det første ikke Audisentrum en del av Møllerkonsernet. Det er noen karer som en gang jobbet for Møller men gikk ut å startet for seg selv. Flinke gutter med ypperlig service. Og hva pris gjelder så ligger de milevis unna blodprisene til Møller på rep. Når det gjelder delene så har de testet med nye deler for å være HELT sikre på at de ikke måtte bytte noe som er i orden. Til nå er det ikke montert en eneste ny del. Den er TESTET med nye deler. Har ikke betalt et øre for dette. Men om de kan måle om de er i orden eller ikke? Helt sikkert. Egentlig revnende likegyldig for meg hvordan de kommer frem til problemet, bare de gjør det. Min tillit er hos Audisentrum, selv om det tar litt tid. Typisk for meg at det skjer tre dager før påske. Da hadde mer enn nok med de som hadde avtalt tid. At de har tatt seg tid til det de har gjort synes jeg er flott!! Men som sagt, finner de ikke feilen så kan vi vel snakkes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 1, 2007 Hadde nettopp en nær døden opplevelse på min 1,9Tdi på vei i hundre og h.. nedover autobahn. Helt uten forvarsel mistet jeg motorkraft, og endte opp med en maksfart på ca.100. De viste seg at luftfilterboksen på Sharan er feilkonstruert (ref. VW i Tyskland). Ved mye nedbør kan man risikere at det kommer vel mye fukt inn i luftfilterboksen. Dette medfører at luftmassemåleren blri ødelagt. Vistnok på grunn av partikler fra et vått og ødelagt luftfilter. Forresten noen som har hørt om noe rep kit her? VW i Tyskland nevnte noe om det, men hadde ikke deler på lager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 3, 2007 Jeg holder en knapp på den elektrisk føde pumpa. Hadde akkuratt slik du beskriver, ga gasss å inegnting skjedde før jeg kom opp i ca 2000omdr da kom den som ei kule. Bytta fødepumpa, å alt iorden igjen. Dette er jo en 1,9tdi (a4 8E -02) MEn jeg holder en knapp på denne, skumma gjennom her å så ikke noen som hade fåreslått det. Hvordan oppførte den seg ved kaldstart? Min pøser ut sort røyk ved start, men som forsvinner etterhvert. Men den soter litt mere enn vanlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...