Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på ett originalt filter og ett K&N-filter, i en original luftfilterboks? Merker jeg noe forskjell?

 

Har perforert bunnen av filterboksen, for å få "tøffere" lyd. Vil dette ha noe å si om jeg putter i ett K&N-filter? Hva ligger ett slikt filter på i pris?

 

Har fått ilbud om å kjøpe ett helt nytt for 350,- kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. Mener et nytt filter koster ca 700, så det er billig. Livstiden og flowen på filteret er jo bedre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er kort sagt at KN filteret slipper luften lettere forbi/det er mer åpent eller grovt om du vil.

 

Ulempen er at dette høyst sansynlig også slipper gjennom mer møkk. I tillegg skal filteret oljes, noe som KAN ta knekken på LMM.

 

Effektmessig merker du nok ingenting. Lydmessig kan du få enda litt dypere brummelyd ved gasspådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er kort sagt at KN filteret slipper luften lettere forbi/det er mer åpent eller grovt om du vil.

 

Ulempen er at dette høyst sansynlig også slipper gjennom mer møkk. I tillegg skal filteret oljes, noe som KAN ta knekken på LMM.

 

Effektmessig merker du nok ingenting. Lydmessig kan du få enda litt dypere brummelyd ved gasspådrag.

Oljes, wtf? Har hørt at slike filter ikke skal oljes, da det tar knekken på LMM.

 

Virker som om det er bare ulemper med ett slikt filter?:rolleye:

 

Tror jeg rett og slett skipper dette da: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å være 100% sikker tror jeg alle KN filtre skal oljes. Enkelte andre lignende filtre skal ikke oljes. Varierer fra type til type.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet for sikkert da? Skal det oljes?

 

Eller skal jeg bare gi f ?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet for sikkert da? Skal det oljes?

 

Eller skal jeg bare gi f ?:)

Ja, det er ferdig oljet fra fabrikken. Har hatt slik selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som arne sier her er det oljet fra fabrikk, men hvis du skal rense det må du nok olje det opp igjen, har et selv på a3 torbo`n min, skal bytte siden den har begynt å få store døde områder når jeg drar på, tegn på at LMM driver å sliter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ærlig, ser jeg ikke store fordelen med ett slikt filter etter det som er blitt kommentert her nå. Vil ikke risikere LMM for noe som kanskje ikke merkes i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sats heller på tørt filter, skal jeg bytte til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste fordelen er at filteret er evigvarende, trenger kun en rens i blant. Lydmessig hører jeg ikke forskjell, du vil ikke merke at bilen går bedre heller. Eneste grunnen til at jeg har det på min er at det var montert når jeg kjøpte bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har herved sagt fra meg tilbudet om å kjøpe dette filteret.

 

Så tråden kan herved stenges, for min del.

 

Takk for råd og tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synest denne videoen viste ganske tydelig kor mykje eit konfilter hjelper på en orginal motor. Blir nok litt annerledes når motoren er skremt opp til å yte 2-3 ganger så mykje som orginalt. Da blir nok orginal filteret for tett.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=80839

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråd stenges etter ønske fra trådstarter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.