#1 Skrevet Mars 27, 2007 Skulle skifte fra vinterhjul til sommerhjul i dag, og vinterdekkene mine har ikke orginal vw alu felger. Derfor er de oppsatt med sånne o-ringer (eller hva nå det heter..???), det gikk vel og bra med bytte av halvparten av dekkene, men på de to andre så satt denne såkalte o-ringen dønn fast: bh : Jeg prøvde med vannpumpetang og div. verktøy, men ville være litt forsiktig med tanke på å få noe ødelagt. Må jeg ha spesialverktøy eller er det noen der ute som har noen gode tips??? Har prøvd å komme bak med skrutrekker og prøvd 5-56 men de sitter som om de skulle være støpt fast med sement. Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2007 Vinkelkutter/baufil og kapp horisontalt innover litt og litt, prøv innimellom å dele ringen i 2 med meisel/skrutrekker + hammer. Får du brutt ringen på ett punkt er den lett å få av. Ta å studer en av de du har fått av i oppbyggningen, så slipper du å kappe unødig mye inn i navet. Koster ikke allverden for nye sentreingsringer. 5-56 over natta og varmluftspistol kan og funkre, men det er ikke det nødvendigvis er så lett å få dem av for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2007 Eller hvis du vil ta vare på ringen så bruk 5-56, WD-40 eller lignende og la det virke en god stund før du knakker litt på den igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...