#1 Skrevet Mars 28, 2007 Dette har sikkert vært spørt om før, men jeg spørr igjen. Hvor mye luft bør dekk på 235/35/19 ha? De er fylt opp med 42 nå ca. er det for mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 28, 2007 42psi er for mye...jeg vil anbefale 30-32 psi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2007 Jeg brukte 41-42 hele sesongen ifjor på min med samme dim med helt jevn slitasje. 30-32 er alt for lite på min ihvertfall. med 225/45-17 derimot er 32 akkurat passe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 28, 2007 Dinside.no hadde en liten "guide" om lufttrykk for noen måneder siden. http://www.dinside.no/php/art.php?id=356759 Kan være verd å ta en titt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 28, 2007 Litt forskjellig hva folk sier her ser jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 28, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=30471 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 28, 2007 He he ikke lett å bli klok.. men Generelt som artikkelen på din side og sa så trengs et noe høyere dekktrykk med lavprofil for å hindre slitasje på vegg og skuldrene til dekket. På gamle bilen A6 1,9TDI og A4en jeg har nå er egenvekten omtrent den samme grunnet quattroen på nåverende bil. På begge disse har slitasjen og kjøre komforten vært fin med 41-42psi (En sommer kjøring pr bil). Nå husker jeg ikke om du har quattro eller ikke men vil tro at et sted mellom 40-42 uansett vil være et fornuftig valg på din bil. Høyt trykk vil kanskje støye litt ekstra, men til gjengjeld rulle lettere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 28, 2007 For å gjør forvirringen komplett vil jeg si at min erfaring med denne dimensjonen og luft så hadde jeg 38 i mine. Lufttrykket avhenger også av bredden på felgen. Et dekk som er like bredt som felgen (rette dekksider) krever mindre luft enn et dekk med god strekk. Her må lufttrykket være høyere for å få blåst ut midten på dekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 29, 2007 Jaja, her varierer det fra 30 - 42. Kjører med 40-42 nå jeg. Men dekket mitt er like bredt som felgen. Kanskje jeg skal ned til 38. hmm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 29, 2007 Jeg kjører 46 psi jeg. Gjorde det i hele fjord og gjør det i år igjen. Det vil si 3,2 bar rund baut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 29, 2007 Kommer jo litt an på hva du trenger pga vekta på bilen også det. men jeg ville si 40-42 pund. Kjører selv med dette og da har det iallefall blitt javn slitasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...