#1 Skrevet Mars 28, 2007 Har kjøpt meg en manuel boost controller og tenkte jeg skulle fjerne n75 ventilen å teste uten.. Men noe spes måte å koble den på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 28, 2007 Har kjøpt meg en manuel boost controller og tenkte jeg skulle fjerne n75 ventilen å teste uten.. Men noe spes måte å koble den på? Står vel som regel piler på dem (iallefall turboxs sin), og er ikke noe mere jobb enn å ta av de 2 slangene som sitter orginalt på N75 ventilen å sette på boostcontrolleren.. Bare å latt N75 sitte der, eller ta den ut, blende hullet og være elektrisk tilkoblet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2007 Skal ikke den kobles inn igjen i insugs slangen? slik jeg koblet den nå så fikk jeg det til å gå.. fulgte med et t stykke.. Så med andre ord så er det bare å koble den slangen som kommer fra WG til ventilen med pil inn, så den andre i den som går ut? å blende hullet i slanget som n75 vanligvis står i? hørtes nesten litt for enekelt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 28, 2007 Skal ikke den kobles inn igjen i insugs slangen? slik jeg koblet den nå så fikk jeg det til å gå.. fulgte med et t stykke.. Så med andre ord så er det bare å koble den slangen som kommer fra WG til ventilen med pil inn, så den andre i den som går ut? å blende hullet i slanget som n75 vanligvis står i? hørtes nesten litt for enekelt ut Er bare en inn og en ut på den manuelle.. Iallefall de aller fleste.. fra turbo, inn på pil inn, og ut til WG... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 28, 2007 går en slange fra WG til n75, den satt jeg på pil inn. så går det en slange fra n75 til ic røret som går ned på turbo, den satt jeg på det hølet uten pil.. hørtes det rett ut? skal ut å teste no så håper det virker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 28, 2007 går en slange fra WG til n75, den satt jeg på pil inn. så går det en slange fra n75 til ic røret som går ned på turbo, den satt jeg på det hølet uten pil.. hørtes det rett ut? skal ut å teste no så håper det virker er vel omvendt...? trykket kommer jo fra turbo, og skal INN på boostcontrolleren, og videre UT til WG.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 28, 2007 Ok da skal jeg koble om å prøve, tar du feil så er det din feil Takker for rask hjelp Men står på dingsen at pil inn skal komme fra wg acutator ellerno.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 28, 2007 Ok da skal jeg koble om å prøve, tar du feil så er det din feil Takker for rask hjelp Men står på dingsen at pil inn skal komme fra wg acutator ellerno.. Følg bruksanvisning du... Jeg koblet iallefall som jeg mener det skal være på min turboxs, og funket fint... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 28, 2007 Følgende står på ventilen, Arrow points toward wastegate actuator.. så ka slange ska på den? turbo eller den fra wg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 28, 2007 Følgende står på ventilen, Arrow points toward wastegate actuator..så ka slange ska på den? turbo eller den fra wg? Da skal nok den til WG om jeg ikke har bomma fullstendig på engelsken der... På min stod det både piler ut og inn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 28, 2007 Tar å prøver så får me sjå ka så skjeir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 28, 2007 gikk ikke helt som planlagt... no lader den bare 0.3 Prøvde å koble om på slangene men samme greia.. koblet slik, uten den dingsen på siste bilde. What to do? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 28, 2007 ser ut for meg at du har koblet feil ja... tror du har koblet det på "overskuddsluftslage" som går inn i innsugsslangen.. det du skal ha en slange som kommer fra trykksiden (innsug el.lign.) og en som går til wastegate aktuatoren så står ventilen i mellom disse to....som gikk inn i innsugsrøret til turboen plugger du bare igjen. pila indikerer retningen på luftstrømmen...altså fra trykk og mot wg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 28, 2007 Tror jeg kobler tilbake til slik det var jeg å gir meg en go faen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 28, 2007 Fikk den til å lade når jeg stengte den.. Fant ut det jeg skulle da værtfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...