Hvordan montere manuel boost controler?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en manuel boost controller og tenkte jeg skulle fjerne n75 ventilen å teste uten..

Men noe spes måte å koble den på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg en manuel boost controller og tenkte jeg skulle fjerne n75 ventilen å teste uten..

Men noe spes måte å koble den på?

Står vel som regel piler på dem (iallefall turboxs sin), og er ikke noe mere jobb enn å ta av de 2 slangene som sitter orginalt på N75 ventilen å sette på boostcontrolleren.. Bare å latt N75 sitte der, eller ta den ut, blende hullet og være elektrisk tilkoblet.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke den kobles inn igjen i insugs slangen? slik jeg koblet den nå så fikk jeg det til å gå.. fulgte med et t stykke..

Så med andre ord så er det bare å koble den slangen som kommer fra WG til ventilen med pil inn, så den andre i den som går ut? å blende hullet i slanget som n75 vanligvis står i? hørtes nesten litt for enekelt ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke den kobles inn igjen i insugs slangen? slik jeg koblet den nå så fikk jeg det til å gå.. fulgte med et t stykke..

Så med andre ord så er det bare å koble den slangen som kommer fra WG til ventilen med pil inn, så den andre i den som går ut? å blende hullet i slanget som n75 vanligvis står i? hørtes nesten litt for enekelt ut

Er bare en inn og en ut på den manuelle.. Iallefall de aller fleste.. : rolleyes

fra turbo, inn på pil inn, og ut til WG...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går en slange fra WG til n75, den satt jeg på pil inn. så går det en slange fra n75 til ic røret som går ned på turbo, den satt jeg på det hølet uten pil.. hørtes det rett ut? skal ut å teste no så håper det virker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går en slange fra WG til n75, den satt jeg på pil inn. så går det en slange fra n75 til ic røret som går ned på turbo, den satt jeg på det hølet uten pil.. hørtes det rett ut? skal ut å teste no så håper det virker :)

er vel omvendt...? trykket kommer jo fra turbo, og skal INN på boostcontrolleren, og videre UT til WG.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok da skal jeg koble om å prøve, tar du feil så er det din feil :D

Takker for rask hjelp ;)

Men står på dingsen at pil inn skal komme fra wg acutator ellerno..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok da skal jeg koble om å prøve, tar du feil så er det din feil :D

Takker for rask hjelp ;)

Men står på dingsen at pil inn skal komme fra wg acutator ellerno..

Følg bruksanvisning du... ;) Jeg koblet iallefall som jeg mener det skal være på min turboxs, og funket fint... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følgende står på ventilen, Arrow points toward wastegate actuator..

så ka slange ska på den? turbo eller den fra wg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følgende står på ventilen, Arrow points toward wastegate actuator..

så ka slange ska på den? turbo eller den fra wg?

Da skal nok den til WG om jeg ikke har bomma fullstendig på engelsken der... :rolleye: På min stod det både piler ut og inn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar å prøver så får me sjå ka så skjeir :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk ikke helt som planlagt... no lader den bare 0.3 :o

Prøvde å koble om på slangene men samme greia..

koblet slik, uten den dingsen på siste bilde.

IMG_3874.jpg

IMG_3876.jpg

What to do? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut for meg at du har koblet feil ja...

tror du har koblet det på "overskuddsluftslage" som går inn i innsugsslangen..

det du skal ha en slange som kommer fra trykksiden (innsug el.lign.) og en som går til wastegate aktuatoren så står ventilen i mellom disse to....som gikk inn i innsugsrøret til turboen plugger du bare igjen.

pila indikerer retningen på luftstrømmen...altså fra trykk og mot wg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg kobler tilbake til slik det var jeg å gir meg en go faen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den til å lade når jeg stengte den.. Fant ut det jeg skulle da værtfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.