#1 Skrevet Juli 18, 2004 hei folkens... jeg går med tankt på å senke passaten... men, jeg har ikke råd til fult kit med dempere og fjærer. derfor tenkte jeg å kjøpe kun fjærene først og evt. dempere etterhvert. jeg lurte derfor på hvor mye ned jeg kan gå uten at det vil bli mye problemer???? hilsen arve (med forhåpentligvis lavere bil snart) ps: merker og priser tas også imot med takk...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2004 Kommer jo an å lenge du har tenkt å vente med dempere det... Burde gå fint med 55/40mm evt60/40mm hvis du skal ha dempere og. Hvis du ikke skal ha dempere er det 40mm som er maks......men ville gått for 55/40mm Fjærer koster ikke mer en ca 15-2000.- komplett sett koster ca 6000.- og oppover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2004 Etter min meining er det idiotisk å kjøpe sett med dempere å fjærer vis de koster 6000,- men men. justerbart koster ikke mer enn 7000-8000 det heller med bare justerbar høyde. Da får du den høyden du vill sjøl, koster lett mere men. Har holdt på å kjøpt slike demper/fjærer sett før men aldri mer, blir jo aldri fornøyd med høyden jo. Vær gang jeg har kjøpt det har det blitt vinkelsliper eller gummiklosser for å få det fint å likt fram å bak. Etter min meining kan du spare en måned til eller bruk feripengene på no fornuftig å kjøp deg justerbart Du kommer ikke til å angre. Kjøpte senkesett på golfen å det var justerbart både høyde å stivhet å det er MYE bedre enn de andre setta jeg har hatt før. Trenger ikke justerbar stivhet da bare høyde å da blir de mye biligere. Det var bare ett tips å min erfaring med dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2004 Opprinnelig postet av Vegard Storaas Etter min meining er det idiotisk å kjøpe sett med dempere å fjærer vis de koster 6000,- men men. justerbart koster ikke mer enn 7000-8000 det heller med bare justerbar høyde. Da får du den høyden du vill sjøl, koster lett mere men. 100% Enig. Må se an hva man får for pengene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2004 men det som er problemet er at jeg vil ned på bakken fort. men, jeg får vel heller smøre med med litt tolmodighet å gå for dult justerbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2004 husk att du får dobbelt arbeid om du velger å montere fjærer først, ta hjulstilling på dette. kjøre kansje 6 mnd med dette. plukke av, montere nye dempere pga gamle har blitt deff pga mindre vandring og fungerer ikke optmalt lengre. Da koser du deg og banner og steiker, demonterer shiten legger inn nye dempere, knekker noen flere plastik dritt deler når du monterer i bagasjerommet, koster på deg enda en ny hjulstilling Men 2 mnd senere er jo alt dette glemt da. Da er bilen lav som du vil ha den, henger på veien og styrer rett frem Så min løsning er da, gjør alt samtidig, gjærne justerbart, eg har kjøpt først fjærer så dempere, og gjør det ikke en gang til. Nå som eg skiftet på kadett i helgen tok eg alt samtidig....Og eg anrer ikke-- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...