#1 Skrevet Mars 28, 2007 Et velkjent problem på de aller fleste biler med forhjulstrekk og litt motor er jo at bilen gjerne trekker til den ene siden pga. ulik lengde på drivakslene. Allerede med de noen 100 ponniene som er i GTI'en så merker jeg dette godt og jeg tør nesten ikke tenke på hvordan det bli når den nye motoren er på plass. I teorien så burde jeg kunne utligne en del av dette med å putte mer vekt på den letteste akselen...og det er vel den korteste antar jeg? Er det noen om har gjort seg noen tanker om dette eller har gjort noe med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 28, 2007 Med A3n min, så var dette eit lite eller fraværande problem, sjølv med 365 hk og racing slicks (ikkje gategodkjente), men på a3n var det veldig kraftig servo, det kan ikkje være ein måte for deg å gjere det på og? Var det sporete veg så drog det selfølgelig litt, men på vanlig veg så var den 90% nøytral. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2007 På Passaten med FWD og 10V turbo 'er var det farli å i full gass på dålig veil. Måtte holde godt i kringla da :-) Men det hjelper bra med gode foringer Har prøvd en bil med tilsvarende oppsett, der laget en foringer til bærearmene i teflon (enkelt å dreie) var som dag og natt. Foringene i bærebro kan jo lages i alu :-) Slitte fjærbein lager er heller ikke noe bra.. alt slarker med mye moment Eller du kan bruke vinkelsliperen og MIGen flittig og montere mellomaksel og drivaksler der bak. Mye arbeid, men det hjalp på Passaten min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...