Anbefalte innlegg

Hei..

Var på treff for ikke lengesiden da jeg hørte en bil med dumpventil som hadde en "dueaktig" lyd, ikke den vanlige "ppsssj" lyden. Hva kommer det av, er det typen ventil eller er det noe annet som må gjøres??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, hei og velkommen.

Har 0 peil på turbobiler, men etter å ha lest et par tråder her på forumet tipper jeg du enten har hørt en bil med veldig stram dump, eller en bil som kjørte uten dump, så trykket forsvant ut igjen gjennom turbin-bladene i turboen... Da får du slik lyd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rekner med at du mener en slik lyd som jeg selv har.Hvis det er det så kan du bare montere konfilter så vips er lyden der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, hvis noen andre har andre forslag eller vet dette så er det bare å hive seg på.. Alle forslag blir godt tatt imot :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt riktig det Stig-André sier. Den kuleste lyden får du uten noen form for dump, mye turbotrykk og åpent filter :) Kjører uten selv - konge lyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt riktig det Stig-André sier. Den kuleste lyden får du uten noen form for dump, mye turbotrykk og åpent filter :) Kjører uten selv - konge lyd!

Men er ikke dette skadelig for turboen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er ikke dette skadelig for turboen?

sliter litt mer på turboen, men hvis turboen er i god stand så er det ikke noe problem. Min hadde gått 180000km med dump (org turbo) så tok jeg av dumpen og kjørte uten ett par uker, og da tok turboen kvelden:) så er en fordel og ha en turbo i god stand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden av "dueflokken" får du ved å kjøre med sprengt orginal resiskventil. Dette har jeg testet ufrivillig 3 ganger.:rolleye: Ikke helt sunt for turbo nei,men bedre enn ingen ventil i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener HKS har en slik ventil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt uten noen form for dump ett år jeg, turboen er like god enda...

Fet lyd når man har 1.8bar og alt slår tibake i turboen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg også skal teste det, turboen har vel snart gått 10k siden ny fra ATPturbo :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får sånn lyd MED forge resirk ventil (muligens litt stram då men he he)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du noe mer om den HKS ventilen du nevnte, type eller noe?? Synes det er litt risk uten ventil, men kanskje jeg skal prøve for å høre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.