Anbefalte innlegg

Jeg er godt i gang med et fjær skifte på min 1996 A6. ABS sensoren sitter derimot noe helt for jævlig. Den ene knakk da jeg forsøkte å få den ut, den andre har jeg ikke startet på ennå. Det sitter noe så inn i H....te både sensor og hylsen rundt.

Jeg må få den ut for å montere ny... forslag til å få den fjernet fra fjærbenet mottas med takk... jeg vurderer å borre den ut... antar at ny hylse kan skaffes: bh :

ABS-1.jpg

ABS-2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å ta en forlenger til et pipesett og bank den ut fra innsiden. Jeg har gjort dette med suksess.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligheter for å fikse noe varme på den?? snakker da ikke lue og vanter, men noe som får greiene til å lyse orange.. :) Hammer og en kraftig dor kan vel også skape bevegelse, men er ikke sikkert at det er løsningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal det varmes og bankes...

Hvor skaffer jeg nye sensorer rimeligst? Hva ligger prisen på egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var delene ute... gikk greit å banke det ut...

Det er også riktig som du skrev i den andre tråden Øivind Løkset, det finnes en kobling på sensoren inne i motorrom. Et godt tips til andre som vil spare noen kroner på å ikke vrake en ABS sensor.

Det er utrolig kjipt at det ikke stod i verkstedsboken... Da hadde jeg neppe forsøkt å fjerne den...

ABS-3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjøpte en kobberholder til ABSen på faren min sin bil, kostet den vel litt over 100 kr uten klubbrabatten. Men det var A4 da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var delene ute... gikk greit å banke det ut...

Det er også riktig som du skrev i den andre tråden Øivind Løkset, det finnes en kobling på sensoren inne i motorrom.

Ja jeg trodde nesten det, men som sagt i den andre tråden så "klikka jeg totalt" : bråk : endel ganger så at jeg var vel egentlig halveis bevisstløs med hjerteflimmer når jeg holdt på med dette :rolleye:

Har prøvd å finne noen priser på abs-sensor, men det ser ikke ut til at hverken MECA eller Mekonomen har dette..spørs om det kan være trikset å ringe de for å høre om de kan skaffe, men det er også en mulighet for at din nærmeste VAG-forhandler er rimeligst på dette (husk rabatten!!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1724.- kroner for 1 stk ABS sensor hos Møller... okei da, minus rabatt blir det den nette sum av kroner 1551... allikevel : bh :

Finnes det ikke noe rimeligere...?

Mekonomen, Hellanor... har ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med Norsk Bildelsenter. De har 'litt av hvert' liggende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.