#1 Skrevet Mars 28, 2007 Jeg er godt i gang med et fjær skifte på min 1996 A6. ABS sensoren sitter derimot noe helt for jævlig. Den ene knakk da jeg forsøkte å få den ut, den andre har jeg ikke startet på ennå. Det sitter noe så inn i H....te både sensor og hylsen rundt. Jeg må få den ut for å montere ny... forslag til å få den fjernet fra fjærbenet mottas med takk... jeg vurderer å borre den ut... antar at ny hylse kan skaffes: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 28, 2007 Prøv å ta en forlenger til et pipesett og bank den ut fra innsiden. Jeg har gjort dette med suksess. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2007 Muligheter for å fikse noe varme på den?? snakker da ikke lue og vanter, men noe som får greiene til å lyse orange.. Hammer og en kraftig dor kan vel også skape bevegelse, men er ikke sikkert at det er løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 28, 2007 Da skal det varmes og bankes... Hvor skaffer jeg nye sensorer rimeligst? Hva ligger prisen på egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 28, 2007 Da var delene ute... gikk greit å banke det ut... Det er også riktig som du skrev i den andre tråden Øivind Løkset, det finnes en kobling på sensoren inne i motorrom. Et godt tips til andre som vil spare noen kroner på å ikke vrake en ABS sensor. Det er utrolig kjipt at det ikke stod i verkstedsboken... Da hadde jeg neppe forsøkt å fjerne den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 28, 2007 Når jeg kjøpte en kobberholder til ABSen på faren min sin bil, kostet den vel litt over 100 kr uten klubbrabatten. Men det var A4 da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 28, 2007 Da var delene ute... gikk greit å banke det ut... Det er også riktig som du skrev i den andre tråden Øivind Løkset, det finnes en kobling på sensoren inne i motorrom. Ja jeg trodde nesten det, men som sagt i den andre tråden så "klikka jeg totalt" endel ganger så at jeg var vel egentlig halveis bevisstløs med hjerteflimmer når jeg holdt på med dette Har prøvd å finne noen priser på abs-sensor, men det ser ikke ut til at hverken MECA eller Mekonomen har dette..spørs om det kan være trikset å ringe de for å høre om de kan skaffe, men det er også en mulighet for at din nærmeste VAG-forhandler er rimeligst på dette (husk rabatten!!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 29, 2007 1724.- kroner for 1 stk ABS sensor hos Møller... okei da, minus rabatt blir det den nette sum av kroner 1551... allikevel Finnes det ikke noe rimeligere...? Mekonomen, Hellanor... har ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 29, 2007 Sjekk med Norsk Bildelsenter. De har 'litt av hvert' liggende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...