#1 Skrevet Mars 28, 2007 Har ett LMM spm her, har bytta lmm på bilen min , en 01 model audi s3. Byttet denne på mandag, idag onsdag begynner den å kødde alt... hva pokker er det for noe med lmm til vag a? dette er lmm nr 3 på 6mnd.. tydligvis snart 4 og.. Og nei jeg kjører ikke med olja filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2007 Bytter du bare LMM uten å sjekke hva som egentlig er galt ? Det er jo tydelig at det er et eller annet som tar knekken på den og som er feil i utgangspunktet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2007 Bytter du bare LMM uten å sjekke hva som egentlig er galt ? Det er jo tydelig at det er et eller annet som tar knekken på den og som er feil i utgangspunktet. selvfølgelig ikke, kaster jo ikke penga ut av vinduet da! Kjører diagnose på den og da kommer for svakt signal til lmm opp. det jeg lurer på også da, HVA er det som kan gjøre att lmm går så fort.. og det er ikke snakk om att det åpne filteret gjør all den skaden az.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2007 Kan du se skade/dritt på lmm trådene? Er filteret ditt beregnet for olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2007 har ikke sjekket trådene ennå.. filteret er oljefritt som er kjøpt hos ts-racing ifølge tidligere eier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2007 For svakt signal til LMM sier meg ingenting. Har du fullstendig feilkode slik diagnoseapparatet sier ? Disse målerene tåler ikke åpne filter, det er kjent at den da går ganske kjapt (noen er værre enn andre også med tanke på de forskjellige delenr). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2007 Disse målerene tåler ikke åpne filter, det er kjent at den da går ganske kjapt (noen er værre enn andre også med tanke på de forskjellige delenr). Kjørt bare 60000 km på min med åpent filter, satt på når jeg kjøpte den så sikkert gått mer. Og de har vært både med og uten olje. Blitt skiftet lmm 2 ganger på de 4 åra jeg har hatt kjennskap til min og som sagt. 60' km. Lmm er av dårlig kvalitet er ikke noe verre enn det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2007 Kjørt bare 60000 km på min med åpent filter, satt på når jeg kjøpte den så sikkert gått mer. Og de har vært både med og uten olje. Blitt skiftet lmm 2 ganger på de 4 åra jeg har hatt kjennskap til min og som sagt. 60' km. Lmm er av dårlig kvalitet er ikke noe verre enn det. hehe.. nå ser lmm ut til å være ok, men kommer og går litt ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2007 hehe.. nå ser lmm ut til å være ok, men kommer og går litt ... Hva merker du når LMM ikke fungerer som den skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 30, 2007 Kjørt bare 60000 km på min med åpent filter, satt på når jeg kjøpte den så sikkert gått mer. Og de har vært både med og uten olje. Blitt skiftet lmm 2 ganger på de 4 åra jeg har hatt kjennskap til min og som sagt. 60' km. Lmm er av dårlig kvalitet er ikke noe verre enn det. At målerene er av dårlig kvalitet er godt mulig. Men dem holder om du kjører originalt filter. Naboen har kjørt 6 år og 170k km på en og samme måler. Dog, det er forskjeller på de, noen delenr holder lengre enn andre. Men generelt sett er det lite bytte av LMM på biler med originalt filter, men jeg bytter 15 på dusinet på biler med diverse "effektfilter". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 30, 2007 Naboen har kjørt 6 år og 170k km på en og samme måler. Dog, det er forskjeller på de, noen delenr holder lengre enn andre. Men generelt sett er det lite bytte av LMM på biler med originalt filter, men jeg bytter 15 på dusinet på biler med diverse "effektfilter". På 1.8t motor du mener her? Har også vært på Kollevold med en "klubbkveld" i høst hvor de snakket om en undersøkelse som KN hadde gjort angående det her så visstnok ikke kom fram til samme resultat. Selv om det sier seg selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 31, 2007 Esp lampa lyser som den gjorde da vi målte diagnose på at lmm var dårlig også går bilen litt dårligere, ikke så kjapp. Lmm til vag er MØKK sånn er det bare.. har hatt åpent filter MED olje på 2 andre 1,8t motorer og de holdt i massevis, aldri byttet lmm før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 31, 2007 Esp lampa lyser som den gjorde da vi målte diagnose på at lmm var dårlig også går bilen litt dårligere, ikke så kjapp.Lmm til vag er MØKK sånn er det bare.. har hatt åpent filter MED olje på 2 andre 1,8t motorer og de holdt i massevis, aldri byttet lmm før. Og hva sier loggen som viser at LMM er dårlig da ? Om den kommer og går er det mere sannsynlig at det er ledningsbrudd. Jeg har riktignok såvidt vært borti ett tilfelle hvor en LMM kom og gikk litt, men i alle andre slike tilfeller har det vært ledningsbrudd (og da som oftest like ved kontakten til måleren). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 31, 2007 På 1.8t motor du mener her? Har også vært på Kollevold med en "klubbkveld" i høst hvor de snakket om en undersøkelse som KN hadde gjort angående det her så visstnok ikke kom fram til samme resultat. Selv om det sier seg selv... Nei, jeg mener generellt. Det skal også nevnes at jeg har bedre greie på TDi enn bensinmotorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 31, 2007 Nei, jeg mener generellt. Det skal også nevnes at jeg har bedre greie på TDi enn bensinmotorer. Generelt blir ikke helt å sammenlignbart. 1,8t motorene som sitter i VAG har veldig mye problemer i forhold til andre motorer og lmm.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...