S2 - Kortslutning kurs nr.4

Anbefalte innlegg

Hei..

Sliter litt med en kurs i bilen min, nemlig nr. 4..

Nr.4 Inneholder bla. Radio, Kjørecomputer,Makeup speil, taklys, bagasjeromslys o.s.v

Radio er frakoblet...

Skjønner egentlig ikke helt hva som kan være feilen utenom at en eller annen ledning ligger til gods såklart, men er ikke mann om å finne feilen : dum :

Noen som har hørt om noen kjente problemer her ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å gå opp 5ampere i sikringen og sjekk om det hjelper. Jeg hadde store problemer med samme sikring under banekjøringen i fjor, men kun under den. Dette løste jeg midlertidig med å gå opp litt i størrelse på sikring, men gått ned igjen nå (et halvt år siden) uten problemer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig når du ikke skriver noe om hva problemet er. Hva er kortslutning ? Holder ikke sikringen (har du isåfall korrekt størrelse på den) ? Måler du kortslutning med multimeter ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, skal gjøre et forsøk med en sikring på 20A i stedet (oppgitt til 15A), selv om jeg er redd feilen ikke ligger der...

Sikringen går med en gang den settes nedi holder. : bh :

Har ikke målt noe på kursen, men det kan ikke være så mye annet enn en kortslutning en eller annen plass i kretsen, ettersom at sikringen ryker med en gang den settes i holderen..

Alt på kursen skal dobbeltsjekkes i løpet av dagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har jeg dobbeltsjekket alt, uten å finne feilen..

Alle belastninger som skal være på kursen er koblet fra.

Kurs nr.4 ( Leselykt, Klokke, Bagasjeromslykt, Sigarettenner, Innelykter, Radio, Make-up speil, Checkpakken, Kjørecomputer )

Alt dette er koblet fra og demontert.. Enda så spiser den sikringer, så en eller annen plass i ledningsnettet så ligger det en pluss kabel til jord..

Satan så frustrerende ! : bh :

Noen som har noen gode tips ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, feilen er funnet :tilber:

Etter x antall timer med banning og x antall sikringer som er brutt fant jeg feilen...

Den lå på sigarettenneren, ettersom den er koblet sammen med u-isolerte kabelsko på undersiden, så hadde disse vridd seg mot hverandre og skapt kortslutning..

Men alikevel, dette er dårlig av Audi.. Her skulle det vært brukt isolerte kabelsko. :fy:

En ting er sikkert, de er isolerte nå : ja :

Så da er denne tråden historie : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra du fant feilen da. Har et lignende problem på min, sikringen ryker når jeg rpøver å bruke sigarettenneren, men den fungerer helt fint til feks mobil ladning..hmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, feilen er funnet :tilber:

Etter x antall timer med banning og x antall sikringer som er brutt fant jeg feilen...

Den lå på sigarettenneren, ettersom den er koblet sammen med u-isolerte kabelsko på undersiden, så hadde disse vridd seg mot hverandre og skapt kortslutning..

Men alikevel, dette er dårlig av Audi.. Her skulle det vært brukt isolerte kabelsko. :fy:

En ting er sikkert, de er isolerte nå : ja :

Så da er denne tråden historie : smil :

Akkurat dette hadde skjedd meg og, derav tipset i den andre tråden :) De er dårlig isolerte, ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.