#1 Skrevet Mars 29, 2007 bare lurer på en enkelt ting(fant ingenting når jeg brukte søkemotoren: rolleyes ) men i vinter så merket jeg at det rannlitt vann ut av potten når den sto påtomgang.Er dette bare kondens? overgang fram varme til kulde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2007 Stort sett kondens ja. Ikke noe å bekymre seg for 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2007 jepp ;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2007 goodiegood:) godt å få bekrefta det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 29, 2007 bare lurer på en enkelt ting(fant ingenting når jeg brukte søkemotoren: rolleyes ) men i vinter så merket jeg at det rannlitt vann ut av potten når den sto påtomgang.Er dette bare kondens? overgang fram varme til kulde? Når hydrokaboner (f.eks. bensin eller diesel) forbrennes dannes det i hovedsak CO2 og vanndamp. I tillegg kommer litt "snadder" som CO, HC og NOx, men det bryr vi oss ikke om i denne omgang. En fullstendig forbrenning av 1 liter bensin (forutsetter da som sagt kun CO2 og vanndamp som forbrenningsprodukter) gir ca. 2,4 kg CO2 og ca 0,9 kg vanndamp. Når denne vanndampen kommer inn i et kalt eksosrør (typisk ved kaldstart og småkjøring om vinteren), vil det kondesere og dermed har den ene literen med bensin gitt ca. 0,9 liter vann. Værre enn det er det ikke :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 29, 2007 Når hydrokaboner (f.eks. bensin eller diesel) forbrennes dannes det i hovedsak CO2 og vanndamp. I tillegg kommer litt "snadder" som CO, HC og NOx, men det bryr vi oss ikke om i denne omgang. En fullstendig forbrenning av 1 liter bensin (forutsetter da som sagt kun CO2 og vanndamp som forbrenningsprodukter) gir ca. 2,4 kg CO2 og ca 0,9 kg vanndamp. Når denne vanndampen kommer inn i et kalt eksosrør (typisk ved kaldstart og småkjøring om vinteren), vil det kondesere og dermed har den ene literen med bensin gitt ca. 0,9 liter vann. Værre enn det er det ikke :-) Oi, må ikke slite ut tastaturet nå da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...