#1 Skrevet Mars 29, 2007 Er godt i gang med skifte av fjærer på min A6. Har funnet ut litt av hvert på veien, blant annet at det mangler noe (foring??) som er montert i topp på den ene demperen. Dempere (Bilstein) ble skiftet for noen år siden av en gammel mekaniker som tydeligvis ikke syntes denne delen var viktig da han ikke monterte den på igjen Hva er dette for en del og hvilken funksjon har den? (Jeg har tydeligvis kjørt uten i noen år) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2007 Det er endestoppen på demperen, den gjør at demperen bunner på en myk måte og hindrer skader på forstilling og hjul ved at demperen stoppes i tide. Om du trenger den: klø : ja den er kjekk og ha når du eventuelt bunner fjøringa , lite hensiktsmessig å kjøre bilen helt nedi asfalten: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2007 Det var vel egentlig det jeg trodde... Godt jeg har kjørt pent da: bh : Ræva jobb av mekanikeren da: bråk : Må vel en tur på Møller for å kjøpe deler... igjen ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2007 Jeg antar denne endestoppen ikke skal ha denne glipen som sees på bildet, men skal ligge "sluttet" rundt demperens topp... Noen som har et bilde forstillingen... AKTE kanskje? Jeg har nettopp bestilt 2 stk nye hos Møller... 500 spenn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...