#1 Skrevet Mars 29, 2007 Hallo! I golfen så har setebeltet i midten hengt seg. Dette skjedde da jeg hadde setet nede, noe som fører til at jeg ikke får setet opp igjen og dermed mister 2 sitteplasser.. Noen som har noen forslag eller må jeg til dra til Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2007 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2007 Vet ikke helt hvordan det er på din bil, men har skjedd på min 200 før, og der røsket jeg ut bakseteputa og skrudde løs bolten som holder beltet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2007 Er vel bare å skru løs, å ta det i nærmere åsyn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2007 Setebeltet låser seg når seteryggen ikke står tilnærmet i normal posisjon, og det kan fort bli et problem hvis beltet går for langt inn når du bikker ned ryggen (som du har funnet ut). Du må nok prøve å skru løs beltet fra der det er festet bak sitteputen slik at du først får opp ryggen og deretter kan trekke ut beltet. Kan jo være at du får skrudd løs ryggen først når den er felt ned slik at du slipper å røske sitteputa frahverandre, den er vel hengslet i forkant eller noe sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2007 Er det det der festet under setet dere snakker om? Er usikker på om jeg tør å prøve meg på no demontering av sete, men å ta ut bakseteryggen og skru av den bolten som holder fast beltet der er ikke noe problem (har forøvrig koblet jorden til forsterkeren min der, funka bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2007 La trommelen stå i "driftsposisjon". Mat etter litt belte inn i trommelen og forsøk å lirke ut, nappe ut løst og hardt, mate inn etc så kanskje du har flaks at den løsner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2007 Er det det der festet under setet dere snakker om? Er usikker på om jeg tør å prøve meg på no demontering av sete, men å ta ut bakseteryggen og skru av den bolten som holder fast beltet der er ikke noe problem (har forøvrig koblet jorden til forsterkeren min der, funka bra. Akkurat det jeg mener ja, når du har løsnet bolten til beltet og retter opp ryggen tror jeg nok belterulla løsner igjen. Mulig du da må lirke litt, som beskrevet i posten over. Men jeg tror som sagt at seteryggen må opp i vanlig vinkel først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2007 Jess, men no måte jeg kan sikre meg for at dette ikke skjer igjen. Litt plagsomt sånn i lengden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 30, 2007 Jess, men no måte jeg kan sikre meg for at dette ikke skjer igjen. Litt plagsomt sånn i lengden Hehe, plagsomt ja Det skal jo være en liten plaststopper på beltet som gjør at den ikke kan gå lenger inn enn akkurat passe, du kan jo se om den har falt av eller noe. Det er bare en liten "plastknapp" på beltet som ikke går inn gjennom hullet i seteryggen. Ellers så kan du jo trekke ut beltet og sette det ned i en lås før du feller ned setet, hvis du da ikke får opp setet etterpå stikker du bare hånda under og løser ut låsen, og vips har du litt belte å gå på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 30, 2007 Smart, finner nok på no da, vis den stopperen har falt av, mulig å få tak i no lignende no sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 26, 2007 Helt glemt bort å spørre, men har fått løsna beltet, men med en gang det går litt tilbake sitter det like godt fast. Må vel ha en ny sånn snurregreie? Noen som har peiling på hva det koster å kjøpe\montere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 26, 2007 Husker det var sånn på min golf også og da fikk jeg ny på garanti på møller selv om garantien hadde gått ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 26, 2007 Ok, blir vel å ta en telefon i morra da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 27, 2007 Nå er jeg ikke noen varm tilhenger av å reparere setebeltene selv. Hvis beltene krangler - bytt dem ut. Men en typisk feil når beltet sitter fast, er at en av (eller begge) trådfjærene i sentrifugalbremsen har hoppet ut av sporet sitt. Da vil låseklakkene bevege seg fritt, og låse når de ikke skal låse. Bildet er fra en 240, men konstruksjonen er nokså vanlig: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...