#1 Skrevet Mars 29, 2007 Bytta akkurat i stad bremser på golfen! gikk fra 239 til 256mm bremser fra G2 GTI 16v alt sitter fast som det skal! er det mulig at justeringa på camber/spissing (har ikke rørt spissinga) er så ullen pga bytte av dette? bytta jo da spindler og alt . bremse er gode, men bilen føles ut som en båt i styringa! kan vri rattet ca 30grader før det skjer noe (kun mot venstre) da tar det plutselig tak og går mot venstre, og så er det samme mot høyre igjen etter det mulig litt elendig forklart, men beste jeg kunne komme på nå! Tips mottas med stor takk! veit jeg uansett må justere forstillinga, men kan da umulig blir SÅ jævlig bare av å bytte bremser ? - Dan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2007 Det tror jeg nok absolutt at det kan. Hvis du har skifta spindler har du vell løsnet de to boltene mellom spindel og fjærbein? Det er på disse to boltene du justerer camberen så den er nok feil nå isåfall. I tillegg vil spissinga automatisk bli litt skjev hvis camberen har ujustert seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2007 ligger ikke spissinga i endeledda ? camberen trur jeg ikke har noe med dette å gjøre, har kjørt med sinnsyke cambervinkler før uten at det føltes slik som det gjør nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2007 Da hellingen på spindelen utover og innover ( camber ) endres vil dette også påvirke spissing fordi: Spindlene og dermed også innfestingen til endeleddene kommer nærmere eller lengre unna tannstanga. Styrestagene/endeleddene blir dermed for korte eller for lange og må justeres. Håper du skjønte den noe knotete forklaringa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 29, 2007 den skjønte jeg utrolig godt supoert forklart! men vil herja spissing føles sånn jeg føler det? at man kan vri rattet mye til ene siden, så "detter" den mot ene siden og samme saken andre veien? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2007 da har jeg vært nedi værste og justert litt etter øyemål! ble utrolig mye bedre, ikke helt prefekt, men nå har jeg iallefall ikke den båtfølelsen! dekka hadde utrolig mye "toe-out" for å si det sånn! måtte justere hver side ca 2cm. da er de sånn "tålelig" rett inntil jeg får penger til å justere forstilling med skikkelig apparat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...