#1 Skrevet Mars 29, 2007 Har fått en ekkel låt i fra motorrommet på bilen. høres ut som om det er noe som ligger inntil et eller annet. akkurat som om det er et deksel som ligger inntil noe, men kan ikke se noe synlig feil... Når jeg ruser bilen, blir ulåta bare sterkere. høres ekstra godt om jeg legger meg ned på høyre side forran bilen og lytter inn der. jeg hakke mye motor peil, men kan det komme fra servoen, aircondition pumpe eller hva annet kan det være? vanskelig å forklare lyden, men den skjærer godt i øra. ender vel opp med et verksted besøk, om ikke noen her har noen forslag til hva det kan være??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2007 Er ikke en skrike/ule lyd? Kan jo være noen lager i enten Servo etc som er lsitent? Har fått en ulelyd selv jeg ikke klarer og lokalisere,haaater ulyder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2007 er ikke en skrike/ule lyd. mer en kakle lyd. i mitt øre høres lyden ut som f.eks et deksel som ligger inntil noe, og kakler høyere desto mer gass jeg gir når bilen står og går på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2007 Prøvd trixet med å holde et skrujernhåndtak inntil øret og plassere skrujernet rundomkring på motor og nærliggende "ting og tang" under panseret?? Dette er effektivt for å lokalisere hvor lyden kommer fra og ikke minst kan man virkelig høre hva som skjer inni duppedittene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2007 Metallisk ulyd? Eksosdeksel e.l. kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2007 Metallisk ulyd? Eksosdeksel e.l. kanskje? Det ligger et varmedeksel rundt nedre del av downpipen som har en tendens til å løsne og skrangle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2007 tusen takk for gode tips og råd. jeg skal ta den med til verksted våres i morra, og se om vi kan finne ut av det der! om noen har enda flere tips, så spy ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2007 ...hvis det er servopumpe skal det også være rimelig tørt for olje i beholderen... hvis dette er tilfelle kan også få probl med bremser.. det skjedde på min.. dette pga at servopumpa levere også olje til bremsekraftforsterkeren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2007 WASTEGATEN? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...