ombygning fra tdk motor til tdi motor i golf 3????

Anbefalte innlegg

hei..

jeg har en golf 3 gtd med 1,9tdk motor.. har fått tak i en rimelig motor: fra audi 80 94mod. 1,9tdi..

 

noen som vet hvordan dette er å bygge om.. må bytte lednings nettet men passer motoren ellers rett inn?? med fester til girkasse og motorfester å sånn....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som kan hjelpe meg???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, kan egentlig ikke hjelpe deg, men jeg råder til å prate med Møller, de kan fortelle deg forskjellen mellom Tdk og Tdi, eller du kan kjøpe Haynes boka å se litt der! Motorfester og slikt er vel det samme, tror jeg. Girkassene er ikke like , Tdi har samme girkasse som Gti16v ifølge haynes boka!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

girkassene er like i feste metode men ikke i inn mat.. men er ikke noe farlig å bruke en tdk kasse tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siterer Haynes:

 

"02A vâxellådan som âr monterad på 2,0liters DOCH bensinmotorer och 1,9liters motorerer med turbo-dieselinsprutning"

 

Forskjellen ligger kanskje i forskjell på Nm, men som du sier det kan gå bra, hvis den du har passer, er jo "bare" å bytte hvis den ryker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke så mye men jeg vurderer selv å trille til søta bror og hente meg en Golf 3 TDI motor som jeg kan miste ned i motorrommet på bilen min... Etter hva jeg har hørt er det bare ledningsnettet som må byttes, men jeg er jo ikke heeeelt sikker. Jeg er VELDIG intressert i å høre hvordan dette går videre, for som sagt så lurer jeg på å gjøre det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får se hvordan dette går... venter på svar i fra han som j skal kjøpe motoren fra... så skal j nok komme med nermere info...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BUMPE...

 

Lurer på det samme selv, har en komplett G3 delebil så har alt jeg trenger men hva må byttes? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme har en komplett caddy tdi delebil med AHU motor ser at denne caddyen har 02a kasse med hydraulisk clutsj og vaiergiroverføring kunne tenkt meg å brukt alt dette egentlig: klø :

Er en god del arbeid å bytte over ser eg må ha over pedalsettet for gassen på caddyen er vaierløs (potmeter: klø :)

Noen som har gjort noe lignende å vet hvor mye av ledningsnettet som må byttes over for å få dette til å funke. caddyen har startsperre foresten.

 

Er drivakslene like på golf 3 gtd og caddy97 tdi? kan eg evt benytte indre drivledd å montere på golf akslingene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.