A/C har begynt å gå aut. i econ

Anbefalte innlegg

Plutselig har ECON knappen i aircodition'en begynt å lyse hele tiden, uansett hva om jeg trykker auto, styrer hele greia opp på full guffe eller hva jeg gjør.

Er dette et tegn på noe dårlig...

Vet det var service på denne for noen år siden (bilen er 2002 mod, står at det er gjort klimaservice i 2005 og at det skal takes igjen sommer 2007).

Kan dette være forklaringen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du spør om dette regner jeg med at du har litt peiling, noe jeg desverre ikke har...: bh :

Når du har ECON knapp, betyr det at vi har et tilleggsvarmeapparat?

Det er vek ikke det samme som et dieseldrevet tilleggsvarmeapparat noe her på forumet nevner, med fjernkontroll og det hele...?: dum :

Bare spør jeg: faint : :ridder: :ridder:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at du skriver dette... Jeg satt inn RNS i min A3 igår kveld.. ble ferdig og det funka bra... MEN det eneste jeg stussa over er at min ECON står også på HELE tiden. Får ikke skrudd den av.. Når jeg trykker på den slukker den, men starter opp igjen med en gang jeg slipper !!

Har virkelig ingen anelse om hva som er skjedd.. Jeg kjøpte min brukt fra tyskland, får da ikke håpe det er noe galt med den..

Si fra om du finner ut noe mer.. Ill do the same!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funnet ut litt.. er mulig det har noe med feil kode å gjøre.. Jeg skal ned på møller å få de til å kjøre en feil kode test i morra! hvis det er det som er problemet.... fikk dette som svar da jeg lagde en tilsvarende thread.

"You probably threw a fault code somewhere that is keeping your A/C compressor from turning on. Check your fault codes and clear any of them that don't sound dangerous to the operation of your car. Once they are cleared, everything should work fine."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du spør om dette regner jeg med at du har litt peiling, noe jeg desverre ikke har...: bh :

Når du har ECON knapp, betyr det at vi har et tilleggsvarmeapparat?

Det er vek ikke det samme som et dieseldrevet tilleggsvarmeapparat noe her på forumet nevner, med fjernkontroll og det hele...?: dum :

Bare spør jeg

ECON er en flott forkortelse for ECONOMY! Hvilket igjen vil si ØKONOMI. Hvilket igjen vil si at man kan gi beskjed om at AC-kompressoren ikke skal være med (sitter et magnetinnslag der). Motoren vil dermed få mindre å "dra på" og man vil spare drivstoff, samt å ha litt mere krefter.... U see?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funnet ut litt.. er mulig det har noe med feil kode å gjøre.. Jeg skal ned på møller å få de til å kjøre en feil kode test i morra! hvis det er det som er problemet.... fikk dette som svar da jeg lagde en tilsvarende thread.

"You probably threw a fault code somewhere that is keeping your A/C compressor from turning on. Check your fault codes and clear any of them that don't sound dangerous to the operation of your car. Once they are cleared, everything should work fine."

OK, det er supert hvis du finner ut noe. Jeg har ganske nylig installert RNS-e selv, så det er jo mulig jeg har greid å gjøre noe der jeg også... :confused:

Venter spent på tilbakemelding... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rakk ikke møller idag, må ta det på mandag!

men kom over denne...http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?t=1208

high pressure switch, ack 100 pund! la oss ikke håpe det.. har brukt nok penger på navi nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ECON er en flott forkortelse for ECONOMY! Hvilket igjen vil si ØKONOMI. Hvilket igjen vil si at man kan gi beskjed om at AC-kompressoren ikke skal være med (sitter et magnetinnslag der). Motoren vil dermed få mindre å "dra på" og man vil spare drivstoff, samt å ha litt mere krefter.... U see?

Regner med det her er snakk om audi og der kan man velge econ og auto uavhengig av hverandre? Men er dette mulig i VW sine også?

Altså styre vifter etter temp uten å bruke AC?

Siden man der trykker på samme knapp for å velge enten auto eller econ?

Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey. Takk skal du ha. I see yes. Blir det egentlig noe særliv drivstoff å spare på dette, og vil dette kunne merkes på kreftene kun av spesialister, eller er det virkelig merkbart for en "vanlig dødlig en"?

Hva med Auto-knappen?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Foreldrene mine opplevde at AC gikk i Econ-modus slik du opplever. Det viste seg etter en varm tur rundt i Europa at det var en plastbit som hadde kilt seg i den ene radiatorvifta.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey. Takk skal du ha. I see yes. Blir det egentlig noe særliv drivstoff å spare på dette, og vil dette kunne merkes på kreftene kun av spesialister, eller er det virkelig merkbart for en "vanlig dødlig en"?

Hva med Auto-knappen?: klø :

med econ i forhold til auto så merker jeg på golfen at den går bedre og at forbruket synker med ca 0,1l mila. (merker også at det kjøler mye dårligere enn med auto :P)

det spørs jo litt på hvor varmt det er og hvor mye klimaanlegget må jobbe for å holde tempen på innstilt nivå vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med econ i forhold til auto så merker jeg på golfen at den går bedre og at forbruket synker med ca 0,1l mila. (merker også at det kjøler mye dårligere enn med auto :P)

det spørs jo litt på hvor varmt det er og hvor mye klimaanlegget må jobbe for å holde tempen på innstilt nivå vil jeg tro.

Med ECON på så er det vel som å kjøre en bil uten AC i det hele tatt, den lufta som kommer inn i kupèen kjøles ikke ned av AC-systemet. Correct me if i'm wrong...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer... =) så det er helt bortkasta på varme dager=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.