#1 Skrevet Mars 29, 2007 Har funnet noen felger som jeg tror hadde vært tøff på Passaten. Men de er 11 tommer bred bake med ET39. Noen som kan gi meg et svar på hvor mye det vil bygge i forhold til en 8,5 toms felg med ET 32 for eks. ?? Må måle litt å se hvordan det går.........har prøvd en slik felg-kalkulator men ble like klok etter jeg slo inn bredde osv Noen (Runar Kopperud) som har peiling på å regne ut slikt ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2007 Har funnet noen felger som jeg tror hadde vært tøff på Passaten. Men de er 11 tommer bred bake med ET39. Noen som kan gi meg et svar på hvor mye det vil bygge i forhold til en 8,5 toms felg med ET 32 for eks. ?? Må måle litt å se hvordan det går.........har prøvd en slik felg-kalkulator men ble like klok etter jeg slo inn bredde osv Noen (Runar Kopperud) som har peiling på å regne ut slikt ?? Felgens bredde (11"). Altså 2,5" bredere. Deles på 2, 1,25" innover og 1,25" utover. Altså vil en 11" bred felg bygge 1,25"=3,2cm minus 7mm diff på ET totalt komme 2,5 cm lengere ut og 3,9 cm lengere innover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2007 Felgens bredde (11"). Altså 2,5" bredere. Deles på 2, 1,25" innover og 1,25" utover. Altså vil en 11" bred felg bygge 1,25"=3,2cm minus 7mm diff på ET totalt komme 2,5 cm lengere ut og 3,9 cm lengere innover. Flere som kan ganske godt etterhvert ser jeg 25mm lengre ut enn 8,5x18 ET32 tilsier at skal 11x18 ET39 være i nærheten av ok, så må du valse ut bakskjermen og skvise på 255/35 dekk. Også må du sjekke hva som går innover, det eneste jeg vet er at 9,5 felg med et43 ikke butter i fjærbenet i hvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2007 Regner med det blir litt trangt men tror det skal gå..........må bli 255/35 dekk bak iallfall. Bare å krysse fingrer for at de ikke blir solgt før jeg får solgt mine felger da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2007 Må nesten legge ut et lite bilde av felgene........det blir 9x18 ET49 foran og 11x18 ET39 bak. Felgene har nypolerte ytter-ringer og senter er lakkert i Porsche Seal grey. Felgen heter MH Dezent for de som lurer...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2007 Nekter å tro at du får plass innover med det innpresset! Hadde ikke mer enn 20 mm å gå på innover med 9.5*19 et32 bak på passaten min, så at du må på med spacer i tillegg gjør sitt til at dette ikke vil se pent ut i mine øyne. "For mye eller for lite", er det noe som heter... Spesielle hjul da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2007 Er vel litt forskjell på gewinde og vanlige fjørbein......kommer helt an på senken. Ofte er justeringsmuttern på gewinde i "veien" for hjul og felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2007 Enig med Frode her Pål. Selv uten spacer hverken forran eller bak mener jeg dette vil se litt kunstig ut. Dette på grunn av det høye innpresset forran og 2 tommer bredere felg bak. Felgen bak vil her bygge over 3,5cm lengre ut enn felgen forran. I vinkler mer forrfra eller bakfra enn det vi ser på bildet vil dette se litt "skeivt" ut. Er liksom ikke en Porsche bakskjerm du skal fylle opp. Skal du ha bredere felg bak, må også denne felgen ha høyere innpress mener nå jeg. Sikker på at 9x18 ET49 går på forran også da? Syns dette også høres ut som fjærbeinstrøbbel. Men nå kjenner ikke jeg 3BG'n så godt heller da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2007 Må da først solgt BBS RC felgene mine først..........syns det så tøft ut jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 30, 2007 For all del, grisetøffe felger. Lykke til med salget av RC'ene da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 30, 2007 Han jeg forhåpentligvis skal kjøpe felgene av har jo brukt de på sin egen Passat 3B........fikk det bildet av han igår kveld. Tror ikke det finnes mange slike felger i Norge. 3 delte felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 30, 2007 Her har du jo et grådig kult sett .. 11x18 bak med ET 41 så da bil jo det gå bedre Syns de lignet mere på Oz Mito jeg da.. http://www.autotuning.no/nettbutikk/felger___dekk/18__techart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 31, 2007 Her har du jo et grådig kult sett .. 11x18 bak med ET 41 så da bil jo det gå bedre Syns de lignet mere på Oz Mito jeg da.. http://www.autotuning.no/nettbutikk/felger___dekk/18__techart Det der ER OZ Mito.........men prisen var litt over det jeg skal legge i felger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 31, 2007 Må nesten legge ut et lite bilde av felgene........det blir 9x18 ET49 foran og 11x18 ET39 bak. Felgene har nypolerte ytter-ringer og senter er lakkert i Porsche Seal grey. Felgen heter MH Dezent for de som lurer...... Jeg prøver ikke å uttale meg så ofte om felgdesign fordi det er en smakssak, men jeg synes disse hjula så litt "donald" ut på Passat, dvs det ser ut som bil hjul lever hvert sitt liv... Men ser sikkert sjefsgromt ut rett bakfra med 11x18 da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 3, 2007 Har grubla litt på om jeg skulle kjøpe disse MH Dezent felgene men er redd det vil bli litt for ekstremt for "dagligdags" kjøring. Sinnsyk kant som stikker ut både på innsiden og utsiden av felgen som gjør den utsatt for steinsprut og hakk osv osv. Kommer til å kjøre med hjertet i halsen........kommer til å grine blod den dagen samboern kommer hjem med kantkjørte felger Jeg er nok litt pysete i noen sine øyner men jeg må tenke litt fornuftig også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 3, 2007 Kjenner tanken.. Men til alt overmål var det faktisk jeg som kantkjørte den ene rs6 felgen min sist sommer.. Men det skal nevnes at frøkna kjører særlig lite, dog det blir enda mere skummelt når jeg går fra 8x19 til 9.5x20 og hu førsta skal ut å kjøre.. Håper du finner felgen du vil ha da Pål, skal ikke være lett å finne på noe orginalt i denne klubben gitt uten at det koster like mye som en middels brukt bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 3, 2007 Nei det er ikke lett......hehe. Vil ha noe spesielt og fint som er etter MIN smak. Men som oftest så koster det skjorta og litt til. For øyeblikket ser det ut som det blir 19 toms SLR MacLaren replica turbinfelger. Fant et bilde på nett av en 3BG med samme farge som min med polerte slike felger. Jeg likte det iallfall meget bra. Min "kontakt" innen spesielle felger i Tyskland har ikke noe spesielt morro inne akkurat nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 3, 2007 Nei det er ikke lett......hehe. Vil ha noe spesielt og fint som er etter MIN smak. Men som oftest så koster det skjorta og litt til. For øyeblikket ser det ut som det blir 19 toms SLR MacLaren replica turbinfelger. Fant et bilde på nett av en 3BG med samme farge som min med polerte slike felger. Jeg likte det iallfall meget bra. Min "kontakt" innen spesielle felger i Tyskland har ikke noe spesielt morro inne akkurat nå. De felgene er vannvittig kule på passat. De er generelt tøffe, men passer ikke alle biler. Eneste som er litt kjipt er at eikene går "feil vei" på den ene siden på replica felgene, men men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 3, 2007 De felgene er vannvittig kule på passat. De er generelt tøffe, men passer ikke alle biler. Eneste som er litt kjipt er at eikene går "feil vei" på den ene siden på replica felgene, men men Får spenne opp to av de i en kraftig dreiebenk å prøve å vri eikene andre veien Hjalp godt på å finne det bilde av en 3BG stv med akkurat slike felger. Får dekal-trimme felgene med noen Lorinser-senterdeksler tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...