Noen som kan lage en guide til å få blank bil?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Synes det mangler en sticky-post her ang polering og vask! :rolleye:

 

Noen som vil ta på seg å lage en slik post som kan bli klistret her? Gjerne med bilder under polering/vask. Er såklart en stor fordel at vedkommende har drevet mye med det før, evnt vet hva som bør gjøres!

 

Tror mange her på forumet hadde hatt god bruk for den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym guiden er et godt eksempel, selv om jeg for min del har gått over til Meguiars men med stort sett samme framgangsmåte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg gikk på billakkerer linja fikk vi et sånn feit hefte med "hvordan gjøre bilen ny", å der sto virkelig ALT ! det er helt sykt det var liksom "lukk nå opp venstre bakdør, la den så stå åpen i 5 min" :P den er så detaljert at det er helt sykt !

men kan vel ikke akkurat si at jeg har sett gjennom den etter jeg slutta på billakk linja :P klarer meg med en enkel vask i uka :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg stiller meg kritisk til er å svampe nedenfra og opp.

Man skal jo skylle/vaske nede først for at skitten skal renne lett av den rene overflaten. Men aldri svampe nedenfra og opp!

Dette er jo krise..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne var jo relatert til autoglym, og man har ikke peiling på hva av f.eks meguiars produkter man skal bruk. (Har hørt masse skryt av dem, så de frister litt)

 

Tenkte en litt mer "allround" guide jeg da.. Samme hva man bruker liksom!? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne vi ikke fått et kurs av Meguairs? Ser Porsche 356-klubben har fått det. Men de er vel kanskje mer eksklusive enn oss... Men vi er fler! ;)

 

EDIT: Sorry for svar på gammel post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å spørre i vei, er flere her på forumet som har god peiling på Meguiar´s -og bilpleie generelt. Jeg selv bruker utelukkende Meguiar´s, men har prøvd en del annet.

Denne tråden kan jo lett brukes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har sett en "meguiars tråd" på bilforumet. Kan kanskje lete opp den igjen, og poste den. Mener å huske at den var rimelig bra... Men igjen, den var rettet til MEGUIARS og ikke noe "generelt"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er de tilbudene gjeldende enda ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.