#1 Skrevet Mars 30, 2007 Har en VW T5 2.5 TDi manuell som har påmontert en hyggelig fartsperre på 100km/t. Påbudet for sperre på disse bilene skjer ikke før 1.1.2008 hvis jeg har blitt informert riktig? Men etter 2006 ble alle nybiler levert med dette? Snakker nå selvfølgelig om minibuss klassen (10 seter) Lurte på om det er noen enkel måte å få justert eller slått av denne? Ved hjelp av vag-com eller lignende? Trenger ingen diskusjon om fartsgrenser i norge etc.. Noen ganger kan den rett og slett være farlig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2007 VAG-COM eller lignende kan IKKE justere dette. Du må reflashe ECU'en såvidt jeg vet. Ihvertfall er det slik på "eldre" biler rundt 2000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2007 Kan justeres, men bare en gang, gjør du feil må du skifte styreenhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2007 ...sier ikke annet enn lykke til med oppdraget... fortell oss andre om hvordan du løste problemet.. Du er vel ikke den eneste på dette forumet som vil oppleve dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2007 Kan justeres, men bare en gang, gjør du feil må du skifte styreenhet. Det der høres helt merkelig ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2007 Kan justeres, men bare en gang, gjør du feil må du skifte styreenhet. Hvordan blir så dette gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2007 ...sier ikke annet enn lykke til med oppdraget... fortell oss andre om hvordan du løste problemet.. Du er vel ikke den eneste på dette forumet som vil oppleve dette.. Jeg har funnet frem til en metode for å øke farten på bilen. Når bilen kjører på sperra (100km/t) i 6. gir kan du trø inn clutchen og gi gas. Når du løser ut clutchen med høyere turtall vil du i et hundredelts sekund får bilen noen ekstra km/t, før sperra stopper motorkraften igjen meeen kanskje ikke så praktisk... Litt påskehumor gutter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2007 Kan justeres, men bare en gang, gjør du feil må du skifte styreenhet. Tull. Du kan gjøre det så mange ganger du vil, men KUN nedover. Det er altså i utgangspunktet ikke mulig å HEVE grensen (uten å reflash'e ECU'n). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2007 Hvilket arbeid snakker vi om ved reflashin av ECU? Er det kun SW arbeid eller fysisk? Noe som kan gjøres hvis man kjenner de rette folka? (dårlig formulert kanskje) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 31, 2007 Vi snakker om "tuning". Det er kun SW arbeid, jeg kjenner ikke spesielt til denne typen, men vil tro at alt gjøres via OBDII kontakten, evt. må ECU ut og taes "på benken". Jeg ville tatt kontakt med folk som driver med tuning, TS racing her på forumet kan kanskje være verdt å sende en mail ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...