Spørsmål ang 80 competition

Anbefalte innlegg

Har nå solgt S2'n min :( og må nå kikke litt på 80'n min.

 

-Når jeg starter den så stopper den som regel med en gang om jeg ikke pumper på gasspedalen. Den går først på 3 for så å komme på alle 4 etter litt turtall. Lurer på hva dette kan være.

 

-Har problemer med strøm til vinduer, speil og luka. Dette kommer og går. Har hørt at det kan være brudd/dårlig kontakt i gjennomføringa ved døra, men har kikket på det og det ser strøkent ut.

 

-Bilen "rister" på tomgang. Akkurat som om et motorfeste skulle være gåent, men det er de ikke. Girkassefestene er også i orden. Er en litt ufin gange på motoren. Merker dette også når jeg skal ta igang med bilen. Da må jeg opp på litt turtall eller så hopper den av gårde som en kenguru...igjen samme følelse som om noen oppheng/fester skulle vært gåent.

 

Om det er noen som har noen tips ang dette så kast de ut her i tråden så skal jeg se om jeg ikke kan få fiksa det i løpet av våren ;)

 

Takker for alle svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk... halvgiver....alle slanger - ledninger...plugger plugghetter... prøv pgså en liten skvett kondensfjerner.. Start med det enkleste før du prøve deg på det mer kompliserte.. Ellers er vag-com.. noe som kan sette deg på riktig spor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i alle beskrivelsene dine så henger meg på her.

Det du sier med hopper avgårde merker jeg spesielt etter at jeg har kjørt langt, og skal ta igang enten fremover eller bakover. Har lurt på om dette kan ha noe med at det svetter litt olje fra motoren ut på clutchen, siden det ikke skjer så ofte ved små kjøring, for da rekker det kanskje ikke å svette ut så mye.... Kanskje dumt tenkt.

Men når det gjelder det elektriske, så hadde jeg problem med at alle rutene sluttet å virke noen ganger, spesielt når bilen hadde stått i solsteiken, trodde det var termisk vern eller noe. Men etter å ha studert koblingsskjema fant jeg frem til et rele som styrer hvedstrømmen til alle vinduene. Her var det brudd i en lodding (må se veldig nøe etter helst med lupe), som da ettersom temperaturen varierte skapte brudd. Denne ble loddet sammen og har fungert feilfritt etterpå. (Gøy når det er så enkelt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket over det meste, men ka nta en runde igjen. Skal sjekke med vag-com også.

 

Hvor var det releèt som styrte hovedstrømmen til vinduene på denne bilen da? Har du noe koblingsskjema for denne bilen Frode?

 

Takker for alle svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet sitter under rattet, må skru av dekselet med "hylle", sitter med 4 skruer. Husker ikke akkurat hvem av de releene det var, men kan få sjekket det ut.

Koblingsskjemaet fant jeg i reparasjonsbok fra Haynes ( For audi Coupe, tror mye av det elektriske er likt på disse modellene).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert!

 

Da skal jeg kikke litt på det i påsken!

 

Takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.