Anbefalte innlegg

Skal sette på senkefjærer på passaten imorra. Er d noen som har noe tips å komme med .Er d noe spesiellt jeg må gjøre? eller ikke gjøre? alle svar mottas med takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimlig grei skuring dette.Framgangsmåten på å bytte foran står på klubbsidenes guidearkiv mener jeg. Tipset bak er å jekke opp på begge sider og la bakakslen "henge" i løse lufta. Skru av demperene nede.Da kan du bøye ned hele bakakslen og bare ta ut fjærene. Bruk jekk til å presse opp med så treffer du gjengehullene til demperene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vannkassa/batterikassa foran sitter det på toppen av hvert fjørbein to gummipropper. Vipper du ut disse er det 13 mm muttere under. Disse holder fjørbeinet i topp. Da er det kun en 18 mm skrue gjennom nedre fremre bærearm igjen før fjørbeinet er løst. Dermed slipper du å skru ut hele braketten oppe i fjørtårnet og ta med bærearmer osv ut. Skruen som holder bærearmene fast i nav/hjullagerhus har nemlig en tendens til å sitte noe inni j....... h....... fast. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på her! Når man har fått ut fjørbeinet forran, og skal demontere dette for å få ut fjøra, så må man visst enten ha luftverktøy eller spesialverktøy..husker jo dette fra golf 2. Så lurer jeg på om dette spesialtverktøyet som biltema selger, kan det brukes også på passat? Har ikke tilgang på luftverktøy for tiden.. :(

Link til biltemas verktøy:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=79597

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.