Tenningsproblemer 7A, et mysterium?

Anbefalte innlegg

jeg har så og si akkurat samme problem med min, den går dårlig til et vist turtall, da ''plutselig'' våkner den og går bra, jeg har skifta rotor og fordelerlokk, rotor hadde smeltet fast! det ble litt bedre, neste er pluggledninger så får jeg evt se om det blir noe bedre.. men ser jo at mange nevner bankesensorer som en mulig feil, er dette dyrt? vanskelig og bytte? kommer bankesensor opp hvis man tar diagnosetest?

litt ot:

et spm. ang. pluggledninger..lønner det seg og kjøpe orginale på møller eller finnes det noen andre alternativer som er bruklige som blant annet mekonomen?

MVH

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bilen din bedre ved høyere turtall tore?

På min går den dårligere etter 5000omd....

Er rimlig sikker på at de er bankesensorene som er defekt på min da dei har i oppgave å stille tenning tilbake ved tenningsbank....

skal prøve med nokke brukte sensorer fra en bil som går som den skal så får vi se om de blir bedre..

bankesensorane er enkle å skifte, sitter på venstre side av motor godt synlig med stikkere oppe ved venstre dempertårn ca... men de som er vigtik å huske på er å trekke til sensorane med rett moment(10nm har e lest, nokken som kan bekrefte?) viss dei blir for hardt skrudd fast blir dei altfor følsome..

bankesensorane kommer ikke alltid opp ved diagtest da dei fortsetter å registrer tenningsbank selv om dei er defekte men da registrerer tenningsbank som ikke er tenningsbank... feilkode kommer som regel opp ved brudd eller kortsluttning.... men går and å kontrollere/måle bankesensorane.. (kobl av stikkeren på sensoren og mål med eit voltmeter(mV) på stikkeren, og slå med jevne hurtige slag på motorblokka ved siden av sensorane og sjå om de gir utslag(ca 100mV eller 0.1v) ikke slå direkte på sensorene!!

anbefaler å kjøpe 8mm pluggledninger fra foreksempel kollevoll da dei lederstrømen bedre .....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å skifte kjeden nå, er litt arbeid med det. Skal legge ut bilder av hvordan det ser ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.