#1 Skrevet Juli 19, 2004 Hva skal man gjøre hvis man er hjemme i ferien? Joda, lage seg arbeid; Lakken sitter sinnsykt, har vel "bare" 3-4 timer igjen å pusse:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2004 Syredypp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2004 Opprinnelig postet av Andreas Skotner Syredypp Syredypp? Har prøvd Whitesprit, Rødsprit, Isopropanol, Bensin, Tynner, Bremsevæske og Aceton, var mer rusa tidligere idag enn en vanskeligstilt ungdom med en formfett boks:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2004 Humre humre.. Hva med sånn som Heidi brukte på duplo-felgene sine?? Noe som fikk lakken til å koke, og var bare å tørke av? Jeg har slitt med samme, men ikke på felger. Skal prøve å kjøpe en boks med 3M sitrus-rens imorra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Humre humre.. Hva med sånn som Heidi brukte på duplo-felgene sine?? Noe som fikk lakken til å koke, og var bare å tørke av? Duxola heter dt og føres av diverse fargehandlere. Jeg brukte denne på et kamdeksel til en Audi femmer, der var det minst tre lag med maling (org svart, rød og nytt lag svart), så jeg smørte på Duxola, lot det ligge 15-20 minutter før jeg angrep med høytrykkspyleren. Enkelte partier var det nødvendig med en ny omgang Duxola, men resultatet ble helt blankt metall til slutt. Hvis noen lurer på hvor kraftig dette er, kan de lese hiddenbladet fra Krefting som jeg fant på nettet nå nettopp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2004 Og slik ble resultatet(Ble ikke like blankt som powerrøret, men): Hele motorrommet: Og dette er fjeset på en som ikke skal pusse med Autosol på noen dager: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2004 Btw Noen som vet en plass de selger kromma oljelokk og en annen type peilepinn? Var uheldig her en en dag og knekte min! Og noen som vet om jeg kan sette på et lite filter på istede for disse slangene(Se bilde)?, er det lov osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim Btw Og noen som vet om jeg kan sette på et lite filter på istede for disse slangene(Se bilde)?, er det lov osv Du kan sette på ett lite filter der og tette hullet i innsuget, men du får det ikke godkjent og vet ikke med tomgangen når det blir åpen oljeavlufting, noen bilen vil såvidt gå med åpen lufting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2004 Opprinnelig postet av Bertil Farstad Du kan sette på ett lite filter der og tette hullet i innsuget, men du får det ikke godkjent og vet ikke med tomgangen når det blir åpen oljeavlufting, noen bilen vil såvidt gå med åpen lufting. Ok, slik har jeg forstått det: Veivhusventilasjonen slipper ut trykk, uten den; bye bye stempelringer osv, men det kommer oljedamp ut som ikke helt uten videre kan slippes ut i det fri. Derfor kjøres den gjennom innsuget, men den oljegørra/dampen som kommer ut kan umulig være helt bra for motoren/forbrenningen. Men her er det bare utseende jeg tenker på, så hvis jeg plomberer hullet på spjeldhuset og setter på et lite filter på t.dekslet, vil ikke da tomgangen være uforandret? Altså, problemet ville vært falskluft, men siden hullet blir plombert, problem solved? Det med lovlighet driter jeg egentlig i, det dem ikke vet har dem heller ikke vondt av heller! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim Ok, slik har jeg forstått det: Veivhusventilasjonen slipper ut trykk, uten den; bye bye stempelringer osv, men det kommer oljedamp ut som ikke helt uten videre kan slippes ut i det fri. Derfor kjøres den gjennom innsuget, men den oljegørra/dampen som kommer ut kan umulig være helt bra for motoren/forbrenningen. Men her er det bare utseende jeg tenker på, så hvis jeg plomberer hullet på spjeldhuset og setter på et lite filter på t.dekslet, vil ikke da tomgangen være uforandret? Altså, problemet ville vært falskluft, men siden hullet blir plombert, problem solved? Det med lovlighet driter jeg egentlig i, det dem ikke vet har dem heller ikke vondt av heller! tetter du dekselet på motoren, så kommer det til å sprute olje ut simmeringer og stempelringer tar kvelden, så det stemmer. Har iallefall problem på bilen min at vist ventilasjonen er av, så synker tomgangen på motoren. Prøv å napp av slangen å se om turtallet synker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2004 Spørsmål: Har du klarlakkert toppdekselet ditt? Jeg håper virkelig det, hvis ikke er alt arbeidet forgjeves innen få dager.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 20, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Spørsmål: Har du klarlakkert toppdekselet ditt? Jeg håper virkelig det, hvis ikke er alt arbeidet forgjeves innen få dager.... Vil det si at det ikke er et alu deksel? Jeg har mye høyglanspolert og chrom i min motor........ikke noe klar lakk her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 20, 2004 Dekselet er laget av presset stålplate på den Golf-motoren, mens dekselet i Poloen din, Runar, er av et støpt materiale, jeg tror det er aluminium. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 20, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Spørsmål: Har du klarlakkert toppdekselet ditt? Jeg håper virkelig det, hvis ikke er alt arbeidet forgjeves innen få dager.... Joda, har gjort det! Fikk 5lag igår! Har ikke kjørt med bilen ennå, håper lakken ikke flasser/koker! Er ikke så spesielt stor tilgang på varmebestandig klarlakk her:mad: , men blir neppe så varmt! Noen andre forslag, har ferie i 3uker til;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 20, 2004 Har du kun slipt eller har du slipt og så polert? Evt. poler opp div andre ting i alu i motorommet ditt, har du Claus Ohlson der du bor? Evt. kjøpe polering kitt de har, fungerer veldig bra og du bruker ikke all verdens tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 20, 2004 Opprinnelig postet av Runar Jensen Har du kun slipt eller har du slipt og så polert? Evt. poler opp div andre ting i alu i motorommet ditt, har du Claus Ohlson der du bor? Evt. kjøpe polering kitt de har, fungerer veldig bra og du bruker ikke all verdens tid. Slipt, slipt, slipt, slipt og polert:) Er vel dårlig med både Clas og Claus Ohlson her, har en Coop butikk ivertfall:D Tenkte på dynamoen, og braketten, det er vel Alu? Hadde vært moro å ta felgene, men får vente litt med de. Vurderte en stund å lakkere oljekorka rød, men slo det fra meg ganske fort. Har forøvrig laget en subkasse, må trekkes og montert noe alu greier i interiøret! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 20, 2004 Dynamohuset er nok i Alu ja, braketten er jeg litt usikker på. "tannstanga" til dynamoen er ihvertfall av stål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 20, 2004 Ok, skal jeg prøve meg på den da:) Men, hva anbefaler dere av utstyr?, skal ringe Clas Ohlson imorgen. Er noe av dette å satse, tenkte på Dremel? http://www.clasohlson.se/shop/store/fs_mm.asp?COSID=F7718DFE2C7A40FDAE29B49CDC8B5921710064&CatPath=0q163q178q359&CampPath=&IsCampaign=N&NoCache=7244080#N0q163q178q359 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...