Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt litt problemer med å få start på bilen. Som regel går det greit, men noen ganger må jeg dra starteren i ca 10 sekunder før den starter. Da lukter det gjerne litt bensin også. Effekten er heller ikke noe å skryte av, er akkurat som at den blir kvelt. Bensin forbruket er noe høyt.

LMM fungerer som den skal, men jeg vet at temp måleren kommer og går.

Noen som har forslag til hva problemet kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan det jo være lurt å få fiksett dette først, hvis det er -2 grader og bilen tror det er +30 er det ikke sikkert den har lyst til å funke.

 

man kan vel være noe med start sperre eller noe også

 

hvis du drar den på starter lenge vil det jo lukte bensin, nesten rart du får starta den når du drar så lenge. hvis jeg kom borti gassen eller knota ved start av min a3 var det nesten håpløst å få starta den.

 

 

hvordan er det med luftfilter å slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antagelig har det noe med temperatur føleren å gjøre. Nå er riktignok ikke den føleren for viseren i instrumentet, og den som motoren bruker samme føler, men det er vel ikke utenkelig at den andre også kødder. Men dette må måles med diagnoseapparat.

 

Startsperren er det IKKE, da skal bilen starte, for så og stoppe igjen med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan det jo være lurt å få fiksett dette først, hvis det er -2 grader og bilen tror det er +30 er det ikke sikkert den har lyst til å funke.

 

man kan vel være noe med start sperre eller noe også

 

hvis du drar den på starter lenge vil det jo lukte bensin, nesten rart du får starta den når du drar så lenge. hvis jeg kom borti gassen eller knota ved start av min a3 var det nesten håpløst å få starta den.

 

 

hvordan er det med luftfilter å slikt?

 

Skal se å få kjørt en diagnose på tirsdag tenker jeg, så får vi se hva som kommer ut av den.

Skal gå ut å sjekke luftfilteret nå, som forøvrig er originalt.

Takker for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør begynne med å skifte kjølevannsføler G62.

 

Nå er riktignok ikke den føleren for viseren i instrumentet, og den som motoren bruker samme føler

 

Jo, faktisk er G62 nettopp det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør begynne med å skifte kjølevannsføler G62.

 

 

 

Jo, faktisk er G62 nettopp det.

 

Nei, G62 er til måleren, og G2 er til ECU'en (eller var det omvendt? Jeg gidder ikke slå det opp nå)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig, begge to sitter i samme fysiske "huset" eller hva man vil kalle det, men det er 4 poler på føleren, og 2 separate "kretser".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

Eventuell pris og hvor den sitter i motorrommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, IKKE begynn å kaste deler på bilen nå da, få tatt en skikkelig diagnose og finn ut om det virkelig ER det som er problemet. Er vel ikke så fryktelig dyr den er, men finnes jo også store muligheter for at det er noe annet. Og det er dumt å kjøpe noen nye deler uten at problemet blir bedre, og så måtte ta diagnosetester og enda flere deler etterpå igjen for å få bilen iorden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det du sier altså. Skal ta en diagnose før jeg gjør noe som helst.

Får bare håpe det ikke dukker opp noe uventet :)

Lei av den ikke er som den skal, samt bensinforbruket : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper også at tempføleren er synderen og som Tarjei sier er G2 til instrument, mens G-62 er til motorstyreenhet. Disse to er forøvrig samme del da den er en såkalt dobbeltemperaturgiver ( 4-polet ). Denne bør kunne avsløres av diagnose.

 

En annen ting kan være feil på tankutlufting, aktiv kullfilter eller ventil for styring av dette N-80. Kan resultere i vakum eller trykk på bensintanken og startvansker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg heller mot G62 :)

Noen som har bosch nummeret, eventuelt hvor jeg kan få den tak i billig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet tempføler G62 og problemet ser ut til å ha forsvunnet :)

Tråden kan dermed stenges.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.