#1 Skrevet Mars 31, 2007 Har slitt litt med sentrallåsmotoren som ligger under baksetet den siste tiden. Det er ettermontert defa alarm med fjernkontroll, og dette fungerer helt greit. Alle dører låses når jeg låser, og alle blir ulåst når jeg låser opp. Men i det siste har jeg hørt at sentrallåsmotoren går litt i det jeg setter meg inn. Den går i noen sekunder, for så å stoppe litt også går den noen sekunder igjen. Når jeg nå var ute og kjørte oppdaget jeg at den plutselig gikk berserk. Den lager lyd i et par sekunder om gangen, og starter igjen så fort den har stoppet. Akkurat som den blir "slått på" mange ganger på rad. Dørene låses ikke eller noe når dette skjer, så hva det kan være skjønner jeg ikke. I og med at dette startet når jeg åpnet førerdøra, tenkte jeg det kanskje var noe dårlig kontakt i gjennomføringa til døra, men nå kjører den også på når døra er lukket Noen som har vært borti noe lignende eller har noe vettug forklaring på hvor jeg kan begynne å lete? Har ikke gjort noe som helst enda, bortsett fra å konstantere hvor lyden kommer fra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2007 Om sentrallåssystemet er vakumstyrt kan du ha lekasje i en vakumslange slik at pumpa står å går for å opprettholde trykk/undertrykk i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2007 Om sentrallåssystemet er vakumstyrt kan du ha lekasje i en vakumslange slik at pumpa står å går for å opprettholde trykk/undertrykk i systemet. Den er vakuumstyrt ja, men jeg er litt usikker på om det kan være lekkasje som kan til dette. Hadde lekkasje ved gjennomføringa til bakluka for en tid tilbake, da oppførte den seg litt annerledes. Da gikk sentrallåsmotoren bare litt lenger, nå er det mer som om den slår seg på flere ganger på rad.. I tillegg hørte jeg godt hvor lekkasjen var, men det kan jo naturligvis være snakk om bare en mindre lekkasje, kan jo være annerledes da. Uansett, takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2007 Lurer på om jeg har funnet ut av dette faktisk. Dreneringen i rommet mellom frontruta og motorrommet var tett en periode, slik at det samlet seg masse vann der og rant inn i bilen, slik at jeg ble våt på høyre for under kjøring. Nå er "proppen" fjernet, og sentrallåsen har oppført seg siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...