Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ta komp test på motoren, hvordan skal det gøres?

 

Skal de andre pluggene sitte i, eller skal de være ute?

 

Og hvor mange bar bør jeg få på en mc motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du komp. måler?

 

Skru ut alle pluggene (du må ikkje det men da går motoren lettere rundt), hold komp. måler godt nedi hullet til pluggene og vri på starteren i nåken sekunder.

 

Aner ikkje kor mykje komp. skal vera på den motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp jeg har kompmåler :)

 

jeg fant ut at komp på motoren skal være 8.4:1

 

Vil det si at 8,4 bar er det optimale, eller skal det være høyere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.4:1 er kompresjonsforholdet. Det er hvor mange deler luft/bensin blanding som blir komprimert til 1 del.

 

En bensin motor skal ha i mellom 15-20 bar hvis jeg ikke husker helt feil. Men hvis du tar komp test for å finne "feil" så ser du med en gang hvis en eller fler ikke henger med. Hvis du har dårlig/ingen komp. på en eller flere tar du en sylinderlekkasjetest!

 

Lykke til !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en turbomotor, da skal den ha noe lavere trykk eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut med alle plugger, jordes slik at de gnister og du ikke brenner opp coli, el

Motorojetemp minst 30 grader (en viss forskjell om olje tynnt som vann eller seigt som sirup skal komme opp i stempelringene.

Full gasspedal slik at ikke spjeldet sperrer for lufttilgangen i innsuget.

Inn med måleren.

Turne motor så lenge at måler ikke går høyere, kan være 5-6 sekunder.

 

Som det fremgår av Bentley verkstedmanual er komp 7,8:1

Da vil du få rundt 10 bar på komptest hvis motor er i god stand, og ikke over 0,5 bar i avvik mellom dem. De offisielle spesifikasjonene er noe romsligere enn det jeg har angitt her.

 

Forøvrig, se mitt svar i den nesten identiske tråden du også har laget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe

 

Ble litt dobbelt opp med disse trådene ja, men denne kan jo være grei for ettertiden også :)

 

Brant forresten coilen sist gang : bråk : : bråk : : bråk : Så nå trekker jeg nok ut strømmen til coilen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se at der er nevn før, du bør også ta ut sikringa på bensinpumpa. så du ikke fyller sylinderene med bensin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.