#1 Skrevet Mars 31, 2007 Hva er original innpress på Audi S4 99 mod? På Sharif sier de 32 og i listen øverst på forumsiden her står det 40? Og der jeg kjøpte felgene mine sier de 35, mens felgene jeg kjøpte er på 38 innpress. Spørsmålet er jo da: hvis det er tilfelle med 32 i innpress, vil en felg med 38 bygge inn eller ut? De på Sharif sa at felgen bygger innover da og antakelig kom til å ta i bremsekalipperen... Noen som vet?? I så tilfelle skal de leveres tilbake, skal ikke måtte kjøre med spacere for å få riktig offset altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2007 Hva er original innpress på Audi S4 99 mod? På Sharif sier de 32 og i listen øverst på forumsiden her står det 40? Og der jeg kjøpte felgene mine sier de 35, mens felgene jeg kjøpte er på 38 innpress. Spørsmålet er jo da: hvis det er tilfelle med 32 i innpress, vil en felg med 38 bygge inn eller ut? De på Sharif sa at felgen bygger innover da og antakelig kom til å ta i bremsekalipperen... Noen som vet?? I så tilfelle skal de leveres tilbake, skal ikke måtte kjøre med spacere for å få riktig offset altså Jeg orker ikke søke etter orig.offset til S4 B5 nå, men et sted mellom 35 og 40 høres rett ut. Hvis det er 35 så vil ET32 bygge 3 mm lengre UT gitt at felgen er like bred som den originale, noe den sikkert ikke er. Men du endrer kun sporvidden 6mm utover og dette er både lovlig og funker bra på bilen din. Hvis ET38 butter i bremsekalipperen, så er du svært uheldig med hvordan den felgen ser ut inni. Det er forøvrig vanlig at "stylingfelger" har litt lavere offset enn originalt for å få felgen litt mer ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2007 Takker for svar. Har ikke fått bilen ennå, så får ikke prøvd. Har kjøpt disse: De er i 8x19" ET 38. Så hvis ET på bil er 35, vil da disse bygge 3mm innover da? Og hvis ET på bil er 32 så snakker vi 6mm innover? Da går det vel heller dårlig med tanke på hva som er lov og ikke minst utseendet. Hmmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2007 De er i 8x19" ET 38. Så hvis ET på bil er 35, vil da disse bygge 3mm innover da? Og hvis ET på bil er 32 så snakker vi 6mm innover? Hvis bredden på felgen er den samme vel og merke. Lavere innpress = felgen bygger mer utover Høyere innpress = felgen bygger mer innover 8" felg med et0 bygger 4" inn og 4" ut 8" felg med et25 bygger ca 5" inn og 3" ut (et25 = 25mm = 1") 10" felg med et-25 vil da bygge ca like mye innover som en 8" et0 (10" et-25 = ca 6" ut og 4" inn) Helt på tryne tall i dette, men det var bare for å forklare det litt enklere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2007 Takker for svar. Har ikke fått bilen ennå, så får ikke prøvd. Har kjøpt disse: De er i 8x19" ET 38. Så hvis ET på bil er 35, vil da disse bygge 3mm innover da? Og hvis ET på bil er 32 så snakker vi 6mm innover? Da går det vel heller dårlig med tanke på hva som er lov og ikke minst utseendet. Hmmm... Det er plass til litt mer hjul utover enn 8x19 ET38 på S4 B5, men tror dette vil se helt ok ut. hvis ikke slenger du på 5mm spacer rund baut som gir deg ET33. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...